العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 03-02-2011, 10:35 AM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حقك علينا يا ريس

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Komy مشاهدة المشاركة

والله انا قولتله كده برضو

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mido-spicy مشاهدة المشاركة

يا جماعه الراجل وطنى وكل حاجه بس ايه يعنى المانع انه يكون عضو فى الحزب الوطنى؟؟؟

شكلك يا بيسو هتاخد ضرب النهارده ولا بتوع التحرير:crazyW1 4:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Komy مشاهدة المشاركة

ههههههههههههههه هو وعربيتو وهو فاهمنى كويس
ياجماعه والله انا لا وطنى ولامعارض ولا اى حاجه من دى خالص ولاعمرى اشتركت فى مظاهره واحده حتى لأنى كاره النظام اللى ماشى بيه الحزب الوطنى اللى بلا معارضه طوال تاريخه وكفايه انه فيه الفاسد والحرامى والمغرور احمد عز يعنى اى واحد محترم ومصرى مينضملوش .

النقطه اللى بتكلم فيها وعايز اوصلهالكوا انه مينفعش نعامله المعامله دى مهما حصل يعنى الشعب صبر 30 عاما مش قادر يستنى 8 شهور لازم نستنى ونشوف ونحلل اللى حنشوفه واما يجى موعد الأنتخابات كل واحد يقول رأيه بصراحه وكده كده هو مش هيرشح نفسه تانى يعنى مفيش داعى لكـــــــــــــــــــــــ ـــل الكلام اللى المعارضين بيقولوه وعيب قوى كده ان احنا نشتم فى رئيس بلدنا لو انت تقدر تقول لوالدك امشى مش عايزك تانى يبقى قولوا على الدنيا والأدب السلام وانا على فكره عارف ان فى ناس كتيييييير جدا جدا مبيحيوش الرئيس عادى مفيش مشكله بس عبر عن رأيك بطريقه محترمه وعقلانيه وسؤال واحد عايز اسأله لكل معارض واتمنى الأجابه :

مين الشخص القادر على رئاسه مصر بعد محمد حسنى مبارك ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 03-02-2011, 10:44 AM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_harb777 مشاهدة المشاركة

اولا انا مش مؤيد ولا معارض لمبارك انا مؤيد لمصر فقط

بس حابب اسلك سؤال بخصوص الصوره ؟

ياتري حضرتك تعرف الشخص ده كان واقف في اي جهه من اللي بيحدفوا طوب مؤيد ولا معارض؟؟؟؟؟
دي صوره الشاب اللي مات في المظاهرات في سينا برصاص الامن المركزي
كانو بيجروا قدام الامن المركزي بيحدفوهم بالطوب و اخد طلقه رصاص في دقنه ...
الصوره دي قبل ما الشرطه تنسحب ليله الجمعه ... يعني ملهاش علاقه باللي حصل دلوقتي

تفتكر حضرتك ان في متظاهر عنده القدره انه يضرب نار من على مسافه كبيره و يصيب واحد في وشه
وخلي بالك انه كان بيحدف طوب .. يعني مسافه لا تقل عن 15 - 20 متر ان لم تكن تزيد

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 03-02-2011, 10:59 AM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BASSEM BESO مشاهدة المشاركة

ياجماعه والله انا لا وطنى ولامعارض ولا اى حاجه من دى خالص ولاعمرى اشتركت فى مظاهره واحده حتى لأنى كاره النظام اللى ماشى بيه الحزب الوطنى اللى بلا معارضه طوال تاريخه وكفايه انه فيه الفاسد والحرامى والمغرور احمد عز يعنى اى واحد محترم ومصرى مينضملوش .

النقطه اللى بتكلم فيها وعايز اوصلهالكوا انه مينفعش نعامله المعامله دى مهما حصل يعنى الشعب صبر 30 عاما مش قادر يستنى 8 شهور لازم نستنى ونشوف ونحلل اللى حنشوفه واما يجى موعد الأنتخابات كل واحد يقول رأيه بصراحه وكده كده هو مش هيرشح نفسه تانى يعنى مفيش داعى لكـــــــــــــــــــــــ ـــل الكلام اللى المعارضين بيقولوه وعيب قوى كده ان احنا نشتم فى رئيس بلدنا لو انت تقدر تقول لوالدك امشى مش عايزك تانى يبقى قولوا على الدنيا والأدب السلام وانا على فكره عارف ان فى ناس كتيييييير جدا جدا مبيحيوش الرئيس عادى مفيش مشكله بس عبر عن رأيك بطريقه محترمه وعقلانيه وسؤال واحد عايز اسأله لكل معارض واتمنى الأجابه :

مين الشخص القادر على رئاسه مصر بعد محمد حسنى مبارك ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بص يا باسم ...
لو عندك دلوقتي واحد رئيس شركه ..
وعنده المديرين هو اللي بيعينهم
وهو اللي بيديهم التعليمات و الاوامر ينفذوها
وكل شويه يغيرهم و يجيب غيرهم ينفذوا تعليماته
وفي شويه مديرين كبار قاعدين بقالهم سنين يظبطوا نظام و لوائح الشركه حسب تعليماته
وبعدين طلع ان في فساد و رشاوي في الشركه
وشويه من الموظفين عملوا ثوره و قالوا ان الشركه بايظه

يبقى الحل ان المديرين الفاسدين يمشوا و ييجي مديرين جدد ينفذوا برضو نفس التعليمات و الاوامر

طيب لو صاحب الشركه كويس و المديرين هما اللي وحشين
لو هو مش عارف انهم وحشين .. يبقى غلطان وميستحقش يمسك الشركه ... لانه جاب ناس وحشه ضحكوا عليه
ولو هو عارف انهم وحشين .. تبقى مصيبه

قولي بقى المفروض الحل ايه
نسيبه يقعد شويه لحد ما يظبط لوائح و نظام الشركه
ونسيبه علشان بقاله 30 سنه ماسك الشركه
ونسيبه علشان رجل كبير في السن
ولازم نحترم الكبير مهما كان
حتى لو كان خربها وبوظها ... نسيبه لحد ما يخربها خالص !!

هو جايز يكون شايف انه مخلص و بيعمل الصح ...
لكن العبره بالنتيجه ... و النتيجه بعد 30 سنه بتقول .. ان الشركه بايظه و فاسده
وانه كبر و المفروض يكون طلع معاش من 10 سنين على الاقل

يبقى يفضل ... و لا يشوفو مدير تاني .. و لا يسيبوه لحد ما ربنا يفتكره

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 03-02-2011, 01:23 PM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute

احترم رأيك ياسام جدا جدا واقدره وعندك حق فى اللى انت قولته بس نستنى برده عشان يحصل عمليه انتقاليه بهدوء دون خلل بالنظام العام ودون احداث فوضى زياده عن اللى احنا فيها الأن يعنى لازم نستنى لحد مافتره رئاسته تنتهى ومنستعجلش الأمور وزى مانت بتقول 30 سنه مستحملينه استنى كمان شويه مجتش على 8 شهور يمكن يتعدل الحال شويه ويتصلح حال البلد وبرده هو مش هيرشح نفسه يعنى يكون على الأقل قدرنا نشوف ونختار اللى يقدر يمسك البلد مش اى واحد والسلام وانا عايز اسألك شخصيا لو مبارك مشى تفتكر مين مكانه من وجهه نظرك انت ؟؟؟؟؟

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 03-02-2011, 02:14 PM
عبد الله الناصح عبد الله الناصح غير متواجد حالياً

عبد الله الناصح is a name known to allعبد الله الناصح is a name known to allعبد الله الناصح is a name known to allعبد الله الناصح is a name known to allعبد الله الناصح is a name known to allعبد الله الناصح is a name known to all

للأسف لازال الكثير من الشعب المصرى لا يستطيع التمييز بين من يخدعه ومن يطلب حقوقه المسلوبة...بعض الشعب تجيبه كلمة وتويده كلمة...تضحك عليه بكلام معسول فارغ....لقد نجح في خداع البسطاء لا أقول السذج لأن الإنسان وإن كان ساذج فلا بد وأن يتعلم من واقع 30سنة حكم عسكرى للبلد...وأن كل هذا الكلام كلام فارغ وإنما هو لتسوية حسابه مع هذا الشباب الطيب الرافض للظلم المدافع عنى وعنك...فبدلا من أن نعاونهم وندفع هؤلاء الظلمة عنهم نقوم بسبهم وتشويه صورتهم ...وماهم كذلك بل هم أفضل منا ... ومن مات منهم فهو شهيد كما قال أهل العلم فماذا عنى وعنك ..؟؟كيف سنختم حياتنا ؟؟؟هم ختموها بدفع الظلم عنا جميع....ما كان شبابنا تافها ولا مخربا ولا مفسدا بل هم المفسدون الفاسدون...ومن يرى غير ذلك فأراه لا يري الشمس في وسط النهار والناس تقول له:هذه الشمس...يقول لهم:أنتم أغبياء هذه ليست الشمس بدليل كذا وكذا وكذا لكن هذه التى ترونها ليست شمس...!!!هذا الشخص بماذا ترد عليه...؟؟إخوتنا الأعزاء بمنتدانا الجميل ستذكرون كلامنا هذا أنه يراوغ ويكذب ...لكن وقتها هل ينفع الندم...؟؟؟الله وحده أعلي وأعلم...