العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جاك JAC

جاك JAC جاك JAC تأسست عام 99 و متخصصة فى صناعة السيارات التجارية و الميكروباص و قد حققت انتشار دولى فى هذا المجال و قدمت سيارات ركوب مؤخرا بتصميمات إيطالية تنبئ بمستقبل مبهر لتلك السيارة

قديم 24-11-2010, 05:39 PM
الصورة الرمزية سيف الدين سعيد
سيف الدين سعيد سيف الدين سعيد غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط
التخصص العملى: مهندس ديكور . ومدير اداره بالتليفزيون المصرى .
هواياتي: الفن

سيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هل 78000 سعر مناسب b15 2011

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mido 7amolo مشاهدة المشاركة

شكرا على اهتمامك
العفو يا باشا وربنا يكرمك باذن الله ونباركلك مباركه كبيييييييييييييييييره اوى .

Saif El Deen
قديم 24-11-2010, 06:59 PM
الصورة الرمزية عصام غنايم
عصام غنايم عصام غنايم غير متواجد حالياً
من انا؟: حاصل علي ليسانس الآداب والتربية ودبلومة الدراسات العليا فى الاداره و متزوج ومعايا فارس ومريم وزينه
التخصص العملى: تصميم الموبليا
هواياتي: صيانة وتعديل السيارات

عصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond repute

ولو خلوها 85 الف مش كتير عليها وهى تستاهل . وزياده .
ايووووووووووووووووووووه

بوظوا التوكيل علينا وخلوه يتدلع بزياده

العربيه انا ركبتها فعلاٌ جميله

بس

لما التوكيل فى كام شهر يزود 8 آلاف جنيه ده حرام والمفروض اننا نبدى الاستياء على الاقل علشان ميسوقش فيها

لان كده طمع

من سعرها الاول والتوكيل بيكسب صح ؟

يبقى ليه الاسلوب الزباله ده

انا طبعاٌ عارف ان ملاكها الحاليين فرحانين بزيادة السعر ( بدليل ان قريت موضوع واحد عايز يبيع ب 75 ألف عربيه جايبها من كام شهر ب 70 ألف )

بس بصفه عامه اللى التوكيل بيعمله ده طمع وجشع واستغلال

ومتنسوش ان كل توكيل بيبقى له عيون داخل منتديات السيارات الكبيره ( زى مصر موتورز )

يعمل المصيبه من دول ويشمشم ايه اخبار رد فعل الناس ( ده حتى ساعات لما يحبوا يعملوا مصيبه يطلعوها اشاعه اول ويشوفوا رد فعل الناس لو عدت يعملوا العمله وهما متطمنين )

وطبعاٌ ده وضع البلد اجمالاٌ

يبقى اقل واجب علينا اننا نعارض اللى بيحصل ده ( صحيح العربيه حلوه وانا معاها ) بس مش مع التوكيل

وعلى فكره توكيل لسه بادئ و منتشرش فى السوق ويبقى ده تفكيره ( استغلال وطمع من الأول ) انا والله اخاف اجيب منهم عربيه لأن العربيه فى الأول قطع غيارها هتبقى حكر عليه ومش موجوده فى السوق ( وطبعاٌ مبدأ الاستغلال موجود )

يبقى هيعمل فيى ايه لو احتجتله فى خبطه ولا حاجه كبيره فى العربيه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اكيد هيظبطنى

خلاصة كلامى اننا منجريش ندافع عن توكيل بيحاول يسرق اخواتنا اللى عايزين يشتروا العربيه ( واللى لو احنا مكانهم مش هنبقى مبسوطين بالزياده الكبيره دى ( كده زودها 12% ) من حقها )

وبخاصه ان محدش فينا هيقسم مع صاحب التوكيل

يبقى ليه اساعده انه يسرق اخويا ؟

على العموم ده رأيى الشخصى

وآسف مقدماٌ لأى حد ممكن يزعل من كلامى

ابو فارس
01006898520
شاهدوا كل جديد على قناتى على اليوتيوب من هنا
قديم 24-11-2010, 07:15 PM
mido 7amolo mido 7amolo غير متواجد حالياً

mido 7amolo is on a distinguished road

انا معاك يا استاذ (عصام ) فى الكلام اللى انت بتقولو وحولت اقول كده بس محدش فهمنى
قديم 24-11-2010, 07:19 PM
الصورة الرمزية سيف الدين سعيد
سيف الدين سعيد سيف الدين سعيد غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط
التخصص العملى: مهندس ديكور . ومدير اداره بالتليفزيون المصرى .
هواياتي: الفن

سيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond repute

ياعم ماحدش يزعل من كلامك لأن مافيهوش اى اساءه للعربيه ولا مالكيها وانما احنا لو بصينا على اى عربيه كورى حاليا مش حانقول وقت ما نزلت حانلاقيهم عمالين يرفعوا فى اسعار سياراتهم ومافيش اى حد بيتكلم ولا حتى بينتقد .
مع العلم ان برضو اسعار الكورى وقت ما نزل كانت مرتفعه وكانت الناس بتقول نفس كلامنا دلوقتى ( دا كورى ) ( وبالسعر دا ) ( دانا اشترى يابانى ولو حتى مستعمل ) والكل طلع فيه القطط الفاطسه . وحاليا بقينا بنحطه مثله فى مقارناتنا مع اليابانى والفرنسى والألمانى .
أكيد انت فاهمنى .
وبالنسبه للزياده انا اشتريت بالزياده . بس على ما اقتنعت بيها . وقارنت بينها وبين كل ما فى السوق من كل الجوانب . بما فى ذلك السعر طبعا . وبرضو هى كسبت .

Saif El Deen
قديم 24-11-2010, 07:53 PM
الصورة الرمزية aymanlaw
aymanlaw aymanlaw غير متواجد حالياً

لجنة التحكيم و الفصل فى الشكاوى
التخصص العملى: محام حر
هواياتي: القراءة_الموسيقى_الاغانى الاجنبية

aymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سيف الدين سعيد مشاهدة المشاركة

أستاذى وحبيبى وأخى العزيز : أيمن باشا
http://www.masrmotors.com/vb/showthr...731#post290731
الرابط دا عليه التسجيل فى موعد يوم الجمعه انشاء الله وهو حايكون عند الأستاذ باهى فى دريم لاند فى 6 أكتوبر.بعد صلاة الجمعه انشاء الله . واتمنى انى التقى بحضراتكم هناك انشاء الله للى ظروفه تسمح .
أستاذى الفاضل--سيف-- الف شكر لحضرتك وبلفعل اتمنى من الله ان ارى جميع الأخوه الكرام ويكون لى شرف التعرف عليكم جميعا وعليه الشكر كل الشكر للجميله جاكى Jac وشكر خاص لسيادتكم ..