العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 23-10-2011, 10:57 AM
الصورة الرمزية spear7
spear7 spear7 غير متواجد حالياً

spear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of light
افتراضي رد: اقصى سرعة جبتها بالنيو اكسنت

بص يا توتي ... انا سقت مازدا 3 و سيفيك ... الاكسنت الثبات بتاعها شبه دول و قريب منهم قوي طبعا دة بالنسبة لعربية ثمنها 83 الف ... و دي العربية الوحيدة اللي منضربش مفك في ميكانيكتها من مجموعة هيونداي الفئة المتوسطة ... طبعا مادام قلت ثبات هيونداي وحش يبقى معاك فيرنا او النترا قبل 2009 فئة البداية ... و على فكرة هيونداي عربياتها ممتازة جدا جدا جدا ... و الدليل على كدة ثاني سنة على التوالي العربية الاولى في امريكا طبعا سوناتا و كدة بس يكفي اسم هيونداي ... المشكلة مش في العربية المشكلة في الوكيل ... بص على كيا عشان توكيلها محترم و بص على الاسم الاساسي للشركة اللي هو هيونداي مع توكيل زبالة ... زائد ان العربية الاكسنت بالذات موتورها محترم ثبات عالي و عفشة 90% رياضية و دة بيقطم ظهرنا بس كله يهون في عربية محترمة وواسعة و بنت ناس و كوري على ابوه ... و بالنسبة للسرعات العالية دي بنكون في طريق فاضي مش هنغامر بروحنا و روح غيرنا ...
قديم 23-10-2011, 11:12 AM
الصورة الرمزية spear7
spear7 spear7 غير متواجد حالياً

spear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of light

Matars
ههههههه باشا و الله انا بابقى ماشي سلانسيه باحس اني دايس بنزين ... فعلا العربية محتاجة تربيط عفشة شوية و خصوصا في اول الف كيلو لأن العملية بتجيب جاز ... انا عندي حدفة بسيطة يمين على السرعات العالية و الطرق الطويلة ... بافكر اجنط الصراحة بس خايف من موضوع ان فيه جنوط في السوق مضروبة غالية و تاخد مطب نضيف تتقطم ... و خصوصا نوعية مومو ... بس انا شايف الجنط الاصلي بتاعها شغال يدوب كاوتش برديجستون او ميشلان و تبقى زي الفل ... هههههههههه في الآلات و خصوصا العربيات ليا كلمة ... احترمها تحترمك هينها تطلع عينك و عين اللي خلفوك ... عشان كدة كل حاجة كما انزل ... الاصلي تمنه فيه ... بس العربية على فكرة مش غالية ... من ساعة ما جبتها و معظم اللي حواليا اشتروها و خصوصا بعد اما اللانوس بقت ب 71 الف و الفيرنا بقت بتجيب 72 الف و اللوجان نفس الحال ... فكله يقولك لا ادفع 10 كمان و اجيب كوري و نضيفة و محترمة و لا مضروب فيها مفك و لا مفتاح ...بالنسبة للخبطات يا باشا انا من اول نص ساعة للعربية خدت خبطة في اول عمر بن الخطاب (سيتي ستارز ) تاكسي غبي داخل مخالف و قام راجع خد الباب الوراني يمين و حرف الرفرف ... لولا الوالد معايا كنت هاتشقلب على الراجل و كانت عين زي الفل من واحدة قصاد النادي الاهلي و بتركب رانجلر ... و من ساعتها كل خروجتين 3 لازم كحتة في الاكصدام طبعا المرور زي الزفت في شوارع المحروسة و عصبية بقى فلازم ... و البلد و التكاتك نفس الحال ... يوم اما نزلنا البلد بيها كننا داخلين حلبة مصارعة تكاتك هههههههه خبطات لما شبعت ... عاوز اقولك عشان اخلص منهم كلاكس متواصل و ترعيش نور و لمسة بنزين تجري و افصل بدبرياج و اعلي صوت العربية كلهم كنوا زي الفراخ و فتحوا الطريق تشكر يا باشا على النصائح و منكم دائما نستفيد
قديم 24-10-2011, 12:39 AM
toty_305 toty_305 غير متواجد حالياً

toty_305 will become famous soon enough

I own accent RB 2012 with no problem in the suspension but unstable car.....
قديم 24-10-2011, 03:56 AM
الصورة الرمزية sergeant
sergeant sergeant غير متواجد حالياً
من انا؟: م/ احمد هاني

sergeant is a name known to allsergeant is a name known to allsergeant is a name known to allsergeant is a name known to allsergeant is a name known to allsergeant is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة toty_305 مشاهدة المشاركة

I own accent RB 2012 with no problem in the suspension but unstable car.....
غير يا حبيبي الجنط والكوتش المعفن الي الي بتنزل بيه وحتعرف انها ثبته وعلى فكره انا كنت راكب اكتوفيا 2006 وثبتهتا مش الي هو واو يعني كأني راكب لاكسنت 1.6 بس ايه بطه بقا مبتمشيش والانسر برضو مش اوي على السرعه اعلى 140 الاكسنت اثبت والسيراتو ضيعه

وللعلم واضح انا متعرفش عربيتك بس لما تغير الكوتش ال 175/R14/70
لل 15/195/60او 15/205/55 حتحس بالثبات وصدقني من الكرولا للكسنت كلو متقارب اوي ببعض لان نظام التليق بيبيق ثابت مع اختلفات بسيطه ...

قديم 24-10-2011, 05:44 PM
toty_305 toty_305 غير متواجد حالياً

toty_305 will become famous soon enough

tab m ana law gebt 128 w 3'ayart el rims w el tires hatb2a sabta ...3ady ya3ny ana batkalem 3la el stock ...dah 3'eir 3eib el tantiiit elly wara ma3 matabat el hawa fel stock cars....w ana el mafrood arkab 3arabya ba3deen a3'yar Rims awel hagaa wala eih