العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

مشاهدة نتائج الإستطلاع: ـــ*ــ هل ستشارك في الإستفتاء على الدستور وهل أنت موافق على دستور مصر 2014 ؟؟
سأشارك في الأستفتاء وأقول نعم للدستور 11 55.00%
سأشارك في الإستفتاء وأقول لا للدستور 0 0%
أنا مقاطع للإستفتاء 9 45.00%
المصوتون: 20. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 05-11-2013, 03:24 AM
Ahmedmasry Ahmedmasry غير متواجد حالياً

Ahmedmasry is on a distinguished road
افتراضي رد: محاكمة أول رئيس مصري منتخب في التاريخ بواسطة خونة الإنقلاب العسكري Trial of the first Egyptian head elected in history by traitors military coup Sisi

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shooter123 مشاهدة المشاركة

انا ملاحظ من ردودك انك للاسف تفتقر لمعايير التحدث اللبق فكيف تقولي لي او لزميل لي بالمنتدي انت جاهل ؟؟؟؟ لمجرد مخالفته لك في الرأي ؟؟؟؟؟؟ كيف تدعي انه سيذهب الي مزبله التاريخ ؟؟؟؟؟ كيف تغالط وتقول ان غزة مش هي سبب ازمة البنزين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وفي النهاية بتقول انا مش اخوان طيب ازاي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انا ابقي فعلا جاهل لو صدقت انك مش اخوان
ولعلمك العبد لله معايا ماجستير
وللاسف مش حقدر اكمل كلام مع واحد بيشتمني او بشتم زميل لي بالمنتدي لان فكري وتربيتي لا يسمحوا لي بالانحطاط الي المستوي الضحل مثلك
حضرتك بتقول كيف تدعي انه سيذهب الى مزبلة التاريخ ! طيب نفس الجملة رد بيها على نفسك كيف تدعي ان مرسي سيذهب لمزبلة التاريخ ؟ بالعكس من انت بالنسبة لمحمد مرسي ؟ الرجل يتحدث عنه العالم كله ، وأصبح مادة حديث السياسين في العالم كله
بالنسبة لأزمة البنزين أقسم لي مهندس في قطاع البترول النهاردة بس لحسن حظي ووراني بطاقته انه شغال في قطاع البترول أقسم لي بالله ان عربيات نقل البنزين كانت تمنع باوامر عليا من الخروج من المينا بداية من شهر 6 عشان الأزمة تشتد ، والدليل أنه من يوم 4 / 7 تاني يوم على الانقلاب كانت كل البنزينات تعمل بكامل طاقتها
ايه في 24 ساعة اتحلت الازمة بالعصاية السحرية ، ولا كانت مؤامرة ؟؟
وعلى فكرة حضرتك زعلت من وصف لم أقصدك شخصيًا به وإنما قصدت التعميم على كل من يُردد شائعات الإعلام دون التأكد ، بل حضرتك وصفت نفسك انك تستحق هذا الوصف (جاهل) لو صدقت ان انا مش اخوان ، وللأسف حضرتك بتوصف نفسك بيه لأن انا والله العظيم ما اخوان وعمري ما مشيت معاهم ولا اتداخلت فيهم بل حتى والله ما انتخبتهم في انتخابات مجلس الشعب والشورى ، وتعرف كمان انا كنت مصدق في الاول ان 30 يونيو ثورة ضد محمد مرسي والاخوان ، بس لما شُفت بعيني الناس بتتقتل هنا عندنا في اسكندرية ، والله العظيم شفت الموت بعيني وانا راجع بعربيتي من صلاة الجمعة شفت بعيني مدرعة الشرطة طالع منها من سقفها قناص بيقنص المتظاهرين ، وانا اصلًا كنت بقول لصحابي هما الاخوان مش هيبطلوا قتل في الناس ، بس اقسم بالله شفت بعيني على كورنيش البحر هنا في اسكندرية مدرعة الشرطة وطالع منها الضابط بيقتل بسلاحه في الناس وشفت كمية بلطجية رهيبة بيجروا بسيوف وعصيان كلها لون واحد ، ساعتها حسيت ان حياتي في خطر مع اني كنت راجع من الصلاة على الساعة 1 يعني قبل الحظر بكتير ومكنتش مع المظاهرات اصلا ، وقتها بس فُقت وعرفت ايه اللي بيحصل في بلدنا
يارب الناس كلها تفوق
ونرجع نحب بعضنا تاني ، وتنتهي الأزمات دي
وسامحني لو كنت فهمت مني اساءة لم اقصدك شخصيًا
قديم 05-11-2013, 03:31 AM
Ahmedmasry Ahmedmasry غير متواجد حالياً

Ahmedmasry is on a distinguished road
افتراضي رد: محاكمة أول رئيس مصري منتخب في التاريخ بواسطة خونة الإنقلاب العسكري Trial of the first Egyptian head elected in history by traitors military coup Sisi

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tamer.koko مشاهدة المشاركة

عليه افضل الصلاه والسلام علي سيدنا محمد خاتم المرسلين
وعارف ان قاضيان في النار وقاضي في الجنه
بس انا مش قاصد ان الاسائه للقضاء فقط ولكن لكل من تظرق عليه بالاستهزاء يا استاذي احنا نعتبر كمؤيدين من لاحسي البياده طب ده يرضيك
وانت شخصيه محترمه
للأسف الاحتقان اللي أوجده مناخ الظروف اللي في بلدنا قسمنا ل (احنا شعب وانتو شعب ، ولينا رب وليكو رب ) فبقى اللي مش مع السيسي في اللي عمله لا ينتمي للشعب المصري ، بل لا يعبد ربنا وله رب تاني ، أكن السيسي هو ربنا ، أستغفر الله
ربنا يكشف الغمة دي من عنده يارب
قديم 05-11-2013, 10:09 AM
الصورة الرمزية amr elsisi 1
amr elsisi 1 amr elsisi 1 غير متواجد حالياً

التخصص العملى: مفتش صيانة

amr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tamer.koko مشاهدة المشاركة

وعامه زي ما الاستاذ عمرو قال مع اني عارف انه مؤيد ولكنه لم يسئ لاحد لذلك انتزع كلمته فقط هو انكم خوارج ولازم تفضفضوا عشان متموتوش
زي زمان كده كنتوا بتقولولنا موتوا بغيظكم
موتوا انتوا بقي وعقبال ما تكملوا وتموتوا كلكم ولا دمنا احنا حلال وتكبروا عليه وانتم بتموتوانا وانتم دمكم حرام لانكم انتم المسلمين بس مش كده
اه ونسيت اقولك اني من ضمن االلي بتلوم عليهم انهم موافقين علي قتلكم
بصراحة وانا زكرت الكلام دة في تعليقي انا عارف ان الموضوع حيفشل
يا سيدي الفاضل الحمد لله انك اعترفت اني لم اسئ لاحد
ويشهد الله انا اكمن لكل اعضاء المنتدي وكل مؤيدي ثورة 30 6 بالاحترام
لانهم من حقهم التعبير عن رايهم
واقسم بالله العلي العظيم قبل 30 6 بيومين كنت بقول لزميلي احسن خليهم يمشو
مش عارف يسيطر علي البلد وحيغرقنا كلنا
بس ان السيسي يفرق ما بين الي في التحرير والي في رابعة
دولا يجو علي التلفزيون ودولا لا دولا ياخذو هدايا ودولا تهديدات
ويلغو كل مكتسب اخذناة من يناير
اعتقدت ساعتها ان في حاجة غلطعلي الاقل من وجة نظري
سيبك من الي فات كلة
لما يحد يشتمك بتنزل تقول الشارع كلة مافهوش رجالة
خلينا ننهض بالبلد يا اخي الي يتشتمك اشتمة
جمعتنا كلنا لية في الاهانة
وبعدين مافي مواضيع كثيرة عمال تتريق علي مرسي لمل كان رئيس وهوا كان رمز للبلد
وماحدش اتكلم ولا دخل افشل موضوع
احنا حاليا في حالة انقسام حقيقي
يعني من المفترض يتحاول تجمعنا مع بعض يا اما ما تسخنش
خليكو في مواضيعكم واخلينا في مواضيعنا
وبعدين يا اخي ولا بلاش اخي دي صديقي العزيز
انت مقتنع انك صح وانا مقتنع اني صح

]من اهم مواضيعي المصورة
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=90049 (كيف تتعرف علي قدرة المحرك)
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=111175 (كيف تعتني بدورة التبريد)
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=124669(شرح دورة الوقود وتنظيف الرشاشات)

{وَعَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ} [البقرة: 216]}.
قديم 05-11-2013, 11:40 AM
الصورة الرمزية Mido Madrid
Mido Madrid Mido Madrid غير متواجد حالياً

Mido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr elsisi 1 مشاهدة المشاركة

بصراحة وانا زكرت الكلام دة في تعليقي انا عارف ان الموضوع حيفشل
يا سيدي الفاضل الحمد لله انك اعترفت اني لم اسئ لاحد
ويشهد الله انا اكمن لكل اعضاء المنتدي وكل مؤيدي ثورة 30 6 بالاحترام
لانهم من حقهم التعبير عن رايهم
واقسم بالله العلي العظيم قبل 30 6 بيومين كنت بقول لزميلي احسن خليهم يمشو
مش عارف يسيطر علي البلد وحيغرقنا كلنا
بس ان السيسي يفرق ما بين الي في التحرير والي في رابعة
دولا يجو علي التلفزيون ودولا لا دولا ياخذو هدايا ودولا تهديدات
ويلغو كل مكتسب اخذناة من يناير
اعتقدت ساعتها ان في حاجة غلطعلي الاقل من وجة نظري
سيبك من الي فات كلة
لما يحد يشتمك بتنزل تقول الشارع كلة مافهوش رجالة
خلينا ننهض بالبلد يا اخي الي يتشتمك اشتمة
جمعتنا كلنا لية في الاهانة
وبعدين مافي مواضيع كثيرة عمال تتريق علي مرسي لمل كان رئيس وهوا كان رمز للبلد
وماحدش اتكلم ولا دخل افشل موضوع
احنا حاليا في حالة انقسام حقيقي
يعني من المفترض يتحاول تجمعنا مع بعض يا اما ما تسخنش
خليكو في مواضيعكم واخلينا في مواضيعنا
وبعدين يا اخي ولا بلاش اخي دي صديقي العزيز
انت مقتنع انك صح وانا مقتنع اني صح
واضح ان الموضوع بقه باللسان الطويل واللي يعرف يشتم

قديم 05-11-2013, 12:30 PM
الصورة الرمزية amr elsisi 1
amr elsisi 1 amr elsisi 1 غير متواجد حالياً

التخصص العملى: مفتش صيانة

amr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond repute

]من اهم مواضيعي المصورة
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=90049 (كيف تتعرف علي قدرة المحرك)
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=111175 (كيف تعتني بدورة التبريد)
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=124669(شرح دورة الوقود وتنظيف الرشاشات)

{وَعَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ} [البقرة: 216]}.

الكلمات الدليلية
17 سنة, مصر, الأزهر, الصعيد, بحري, تصويت, تزوير, تفجير, خائن, رئاسة, شحن, عسكر, فلول, إخوان, إيقاف, إرهاب, إستفتاء, إنتخاب, إنتخابات, طلب شراء سيارة