العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

مشاهدة نتائج الإستطلاع: ـــ*ــ هل ستشارك في الإستفتاء على الدستور وهل أنت موافق على دستور مصر 2014 ؟؟
سأشارك في الأستفتاء وأقول نعم للدستور 11 55.00%
سأشارك في الإستفتاء وأقول لا للدستور 0 0%
أنا مقاطع للإستفتاء 9 45.00%
المصوتون: 20. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 05-11-2013, 12:55 AM
الصورة الرمزية ahmed1981
ahmed1981 ahmed1981 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا قوى

ahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محاكمة أول رئيس مصري منتخب في التاريخ بواسطة خونة الإنقلاب العسكري Trial of the first Egyptian head elected in history by traitors military coup Sisi

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wwael12345 مشاهدة المشاركة

اول رئيس مصري مدني منتخب استطاع ان يجعل من ارفع منصب بالجمهورية وهو منصب رئيس اكبر بلد عربي محط للسخرية والاستهزاء في الغرب نظرا لتصرفاته الصبيانية اثناء وجوده بالخارج
عموماً جالك سيسي ورئيس ممنوعين من دخول أي بلد محترمة في العالم
والدول الوحيدة التي تزورهم وتستقبلهم هي دول المشتركة في الخيانة والإنقلاب
وهي:::
السعودية
الإمارات
الأردن
الإسرائيل
الأمريكا

أو نقدر نقول أمريكا وديولها

اول رئيس مصري مدني منتخب لم يقدم اي حلول لمعدومي الدخل ورفع العبء عن المواطن المطحون
هذا الكلام يدل على إنك إنت أصلاً متعرفش حاجة عن المواطن المطحون

المواطن المطحون مرسي قدملوا حاجات إنت متعرفها
أعرفهالك :::
ـ1ـ رغيف خبز محترم مع إغلاق المخابز المخالفة
ـ2ـ زجاجة زيت آدمية في التموين أفضل من أم فلوس وحالياً السيسي رجع الزيت الغير آدمي
ـ3ـ أنبوبة بوتاجاز توزع بإشراف وزير التموين شخصياً

خليك في عالمك وسيبك من المطحونين اللي متعرفش عنهم حاجة

اول رئيس مصري مدني منتخب يقطع عنا النور في رمضان
مش بقلك إنتا متعرفش حاجة عن المطحونين

الشعب الغلبان المطحون كان بيتقطع عنه النور من عشرات السنين
لكن إنت مكنتش تعرف يعني إيه النور بيقطع

مرسي عشان راجل عادل
ساوى بينك وبين المطحونين
ووزع قطع النور على جميع أنحاء الجمهورية بالعدل

مش قلتلك إنت متعرفش حاجة عن المواطن المطحون

ونقف طوابير عشان نحط بنزين في عربياتنا وفي الاخر نكتشف بفضل جيشنا العظيم ان المواد البترولية تهرب الي الاهل والعشيرة في غزة
والآن الأزمة إتحلت ؟؟؟؟؟؟؟؟

جبت الكارت ولا لسة

تفتكر القطورات لو إشتغلت بكامل قدراتها هنجيب ديزل منين
ضحك عليك السيسي

ـ
قديم 05-11-2013, 01:55 AM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محاكمة أول رئيس مصري منتخب في التاريخ بواسطة خونة الإنقلاب العسكري Trial of the first Egyptian head elected in history by traitors military coup Sisi

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AbOnOrA مشاهدة المشاركة

اخيراً احب انوه الا ان قسم الثورة مفتوح دائماً للحوار الحر فقط بدون تجاوز او شخصنة او مخالفة لقواعد المنتدى
يعني كل الاساءه اللي في بدايه الموضوع اللي تخص الفريق السيسي وشتيمه قاضي المحاكمه ولاحسي البياده ووصفننا كلنا كا مؤيدين بالالفاظ دي
مفيهوش اي خروج عن قواعد المنتدي
والكتابه بالالوان المميزه برده مفيهاش خروج عن القواعد لكن لما شتمت الاخوان المجرمين والخوارج اللي مؤيدنها وقفتني يا ابو نورا
قديم 05-11-2013, 02:10 AM

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute

لا أدري كيف سيتكلم القاضي الفاسد الذي رضي بأن يكون قاضياً لهذه المهزلة مع الرئيس مرسي
ماذا سيقول له هذا القاضي اللعين الفاسد
لا أدري كيف سيتكلم القاضي الفاسد
مدمني نعل البيادة من اللاحسين واللاحساتكيف سيرد الحيوانات من فصيلة السيسي والجمادات من فصيلة الطرطور على هذا الخطاب
هل سيهزون ذيولهم أم سيبرمون طرطورهم
لن ألوم هؤلاء الخونة والقتلة والفسدة فهم يبحثون عن السرقة والقتل فهي هدفهم ليجمعوا الدنيا
ولكن ألوم أتباعهم من المتحولين من الإنسانية إلى ما هو أقل من درجة حيوان السيسي
الذين قالوا عن آلاف القتلى المدنيين العزل أنهم يستحقون القتل والسحل والحرق أحياءاً وأمواتاً

وبعد المحاكمة الهزلية ستراهم ينهقون وينهقون نهيقية تسلم أيادي من خانوا بلادي
فمنهم الناهق لأنه ناهق مؤجر بالمال
ومنهم الناهق لأنه يرى أن القاتل والخائن هو بطل وشجاع لأنه طابق هواه

وأتوجه ببلاغ إليكم بأن هناك عصابة إجرامية من الخونة والعملاء بقيادة العسكري السيسي الخائن
والقاضي الفاسد الطرطور الغير عادل والغير منصور

وقضاء سافل وشرطة سافلة وجيش سافل

كل دي اهانات لرموز القضاء ولقاضي المحاكمه ولينا احنا شخصيا كمؤيدين وللبطل الفريق اول السيسي وللشرطه وللقضاء والجيش

والموقع وادارته ساكته وكمان يا ابونورا شوفت الموضوع وانت اللي منفذتش قوانين المنتدي
قديم 05-11-2013, 02:18 AM

وعامه زي ما الاستاذ عمرو قال مع اني عارف انه مؤيد ولكنه لم يسئ لاحد لذلك انتزع كلمته فقط هو انكم خوارج ولازم تفضفضوا عشان متموتوش
زي زمان كده كنتوا بتقولولنا موتوا بغيظكم
موتوا انتوا بقي وعقبال ما تكملوا وتموتوا كلكم ولا دمنا احنا حلال وتكبروا عليه وانتم بتموتوانا وانتم دمكم حرام لانكم انتم المسلمين بس مش كده
اه ونسيت اقولك اني من ضمن االلي بتلوم عليهم انهم موافقين علي قتلكم

التعديل الأخير تم بواسطة tamer.koko ; 05-11-2013 الساعة 02:39 AM
قديم 05-11-2013, 02:29 AM
الصورة الرمزية وائل احمد السيد
وائل احمد السيد وائل احمد السيد غير متواجد حالياً
من انا؟: أب
التخصص العملى: موظف بنك القاهرة
هواياتي: السفر والرحلات

وائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud of

اولا انا مش برد عليك انا كلامى لأى شخص يريد ان يعرف ويتفكر
مشكلة الاخوان انهم لا يثقون فى احد الا الاخوان واى كلام مع اى شخص غير اخوانى مصيرة عندكم التريقة والاستهزاء والاستعباط انا كل الكلام اللى قلتة عارف مصادرة ومن فم اشخاص اقل واحد فيهم بجماعة الاخوان فى العالم انا مش بهول والكلام دة موجود على النت للى عاوز يعرف لكن انتم تربيتم على السمع والطاعة للمرشد فمن المستحيل من رابع المستحيل ان حد من الاخوان هيكون عندة ذكاء علشان يسمع من خارج الجماعة لان دة ممنوع علشان المقارنة اللى هتكون بالطبع فى غير صالح الجماعة ودليل على كلامى دكتور الخرباوى // والقيادى نبيل نعيم . مش الاتنين دول كانو اخوانيين مشهورين وانشقو عنكم ليفضحو عمايل الاخوان وفكرهم الارهابى طبعا ممكن حد اخوانى يقول لا الاتنين دول مانعرفهمش او دول ولاد تيييييت وتيييييت ودول جواسيس ودول مجانين ومخبولين ومش عارف اية من التهم الجاهزة عندكم للناس اللى زى دول واللى بيخالفوكم فى الرأى وبالطبع انتم من الاساس مش هتصدقو اى حد لانى زى ما قلتلك مش بتسمعو الا صوت المرشد مثل العبيد بالظبط
وممكن حد اخوانى يقولى لماذا لا ينصركم الله وانتم المؤمنون الموحدون الوحيدون بالبلد ؟ عاوز رد مقنع وانا عارف الرد مقدما
من يوم رابعة الاراجوز صفوت حجازى يقولك (النهاردة الجمعة بكرة السبت هيحصل حاجة يوم الاحد مرسى هيكون فى القصر ان شاء الله ) وخد من دة كتيييييييييييييير (يوم الاحد العصر مرسى راجع القصر )و(على القدس رايحين شهداء بالملايين ) ولما حصل فض ميدان رابعة هربو كلفئران وياريت يهرب للقدس اللى هى قضيتة لا رايح على ليبيا والله انا شكيت فى معلوماتى ان القدس نقلوها لليبيا واللى حلق دقنة دوجلاس واللى لبس لبس نسوان واللى صبغ شعرة واللى حط باروكة
انا اللى اعرفة ان اللى لية قضية وهدف نبيل جدا يقف يدافع عن قضيتة امام من تقولن عنهم عسكر والجيش الخائن ياعم موت واقف بكرمتك وعزتك انت بتتكلم باسم الاسلام (والاسلام منة براء)على الاقل الناس هيجيبو سيرتك بخير وهتدخل التاريخ حتى وان كنت غلطان وهيقولو لم يهرب ومات واقف وشجاع بيدافع عن قضيتة . انما اللى حصل يكسف اى رجل عندة نخوة او شرف وكبرياء كل الاخوان هربو وسابو الناس البسطاء اى قضية انتم تحملونها والله منا عارف انتم مافيش حاجة فى دماغكم غير تطبيق شرع الله كانكم عائيشين فى الصرب او روسيا او الصين
عندة اقتراح لكل اخوانى شريف ( شريف )لمو بعضكم واذهبو جاهدو فى المناطق دى هما محتاجنكم هناك وان شاء الله ترجعو منصورين دى الحالة الوحيدة اللى مافيش غيرها اللى هندعى لكم فيها غير كدة انتم خوارج بأمر مرسى لانة اول ما مسك مش كان بيقول للشعب فى التحرير (انتم اصل السلطة ومصدرها تمنحوها لمن تشاءو وتمنعوها ممن تشاءو )مش قال كدة ولا انا بفترى طب الشعب عزلك زى ماعزل مبارك تقوم تروح تجيب بلطجيتك وجماعتك الارهابية والفلسطينين المرتزقة ويعيثو فى الارض فساد وقتل فى اولادنا واخواتنا بجيشنا العظيم والشرطة
الاخوان ان شاء الله الى زوال ومصر باقية بجيشها الوطنى الشريف وشرطتها الوطنية وشعبها اللى بيفهم الاحداث ولا يسمع ولا يطيع الا لما يملية علية عقلة وضميرة
والحدق يفهم
وموضوع الرسالة الدبلوماسية انا عارف انها دباجة مش اكتر ولكن الخروف كان قبلها بفترة قال انهم احفاد القردة والخنازير ودة مسجل فى الاعلام وواضح فمش من المنطقى ابدا بعدها ترسل خطاب فية كلام حب وصداقة وتعاون واواصر محبة بين الشعبين مش دة برضو العدو الصهيونى ولا عمل معاة اتفاقية جواز عرفى وجهاد نكاح
انا فية كلام كتير اوى مقلتوش
كفاية كلام لحد كدة من الواضح انكم فى اتجاة تانى خالص والبلد فى اتجاة اخر واحنا مع البلد مكان متطروح ونفديها بأرواحنا
تحياتى ولا بلاش

التعديل الأخير تم بواسطة وائل احمد السيد ; 05-11-2013 الساعة 02:47 AM

الكلمات الدليلية
17 سنة, مصر, الأزهر, الصعيد, بحري, تصويت, تزوير, تفجير, خائن, رئاسة, شحن, عسكر, فلول, إخوان, إيقاف, إرهاب, إستفتاء, إنتخاب, إنتخابات, طلب شراء سيارة