العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

مشاهدة نتائج الإستطلاع: ـــ*ــ هل ستشارك في الإستفتاء على الدستور وهل أنت موافق على دستور مصر 2014 ؟؟
سأشارك في الأستفتاء وأقول نعم للدستور 11 55.00%
سأشارك في الإستفتاء وأقول لا للدستور 0 0%
أنا مقاطع للإستفتاء 9 45.00%
المصوتون: 20. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 04-11-2013, 03:55 AM
Ahmedmasry Ahmedmasry غير متواجد حالياً

Ahmedmasry is on a distinguished road
افتراضي رد: محاكمة أول رئيس مصري منتخب في التاريخ بواسطة خونة الإنقلاب العسكري Trial of the first Egyptian head elected in history by traitors military coup Sisi

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وائل احمد السيد مشاهدة المشاركة

مرسى كان هيبيع البلد زى ماكن هيبيع سيناء لحماس الارهابية وكان هيبيع حلايب وشلاتين للسودان واصلا مرسى عميل امريكى من زمان لانة سبب سجن عالم صواريخ مصرى رهيب اسمة عبد القادر حلمى اتسجن 20سنة بامريكا ودى معرفة باسم عملية الكربون الاسود الاخوان لاعهد لهم ولا ميثاق ويكفى السنة السوداء اللى مسك فيها الخروف البلد كل شى فى مصر كان بالطوابير من عيش لبنزين وسوق سوداء فى كل شئ الى خطف وقتل الجنود وظباط .للحرب على الجيش المصرى العظيم بسيناء وكل ربوع مصر مش الارهاب دة يتحاسب علية مرسى لانة اعطى فى فترة حكمة عفو رئاسى للارهابيين الاخوان واستقبل قتلة السادات بقصر الرئاسة وال8 مليار من امريكا لتنفيذ المخطط امال امريكا هتجنن من الجيش لية لانة عرف اللعبة القذرة اللى الاخوان بيلعبوها مع امريكا لصالح الاخوان فى غزة ومصر ودة فى مصلحة اسرائيل اسرائيل اللى مرسى ارسل لرئيسها رسالة حب وغرام فية عندى بلاوى كتيرة اوىىىىىىىىىىىىى لو عاوزين اقولها عرفونى انا من زمان بقول ان الاخوان تجار دم وتجار دين
وليا عتاب للقائمين على موقع مصر موتورز ارجو انذار الاخ صاحب الموضوع لان دة كلام بعيد عن هدف هذا الموقع
اشمعنى انتا عايز تقول رأيك ومش غيرك يقول رأيه وعايز الموقع ينذر صاحب الموضوع
ناس إقصائيين صحيح !!
قديم 04-11-2013, 05:48 AM
shooter123 shooter123 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مدير شركة دعاية واعلان

shooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant future
افتراضي رد: محاكمة أول رئيس مصري منتخب في التاريخ بواسطة خونة الإنقلاب العسكري Trial of the first Egyptian head elected in history by traitors military coup Sisi

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmedmasry مشاهدة المشاركة

ما الجهلة للأسف مفكرين ان مرسي اللي كان يقطع النور والميا ومش فاهمين المؤامرة عليه
مهندس في شركة الكهربا صاحبي قاللي اللي يقول ان الاخوان بياخدو البنزين لغزة وهما سبب الازمات دي يبقى جاهل لان غزة دي كلها فيها كام نفر ؟ دول يا دوب قد قرية صغيرة في مصر
وانت اللي الى مزبلة التاريخ إن شاء الله
مش تعصب لمحمد مرسي
و والله انا ما اخوان وكنت ضدهم وانتقدتهم لما شبعت
والسيسي بتاعك والطرطور عملوا ايه للبلد يا حبيبي
الطماطم النهاردة ب 5 جنيه
البطاطس والله ما دخلت بيتي من 3 شهور وسعرها منزلش عن 5-7 جنيه من شهر 7
الأسعار كلها ولعت نار بس لسه في عمي كتير
فات اربع شهور والناس مشفتش حاجة وبكرة هنشوف خيبتهم بجلاجل الفشلة اللي مش عارفين يواجهوا السلميين إلا بالرصاص الحية
كتكو خيبة مليتو البلد
انا ملاحظ من ردودك انك للاسف تفتقر لمعايير التحدث اللبق فكيف تقولي لي او لزميل لي بالمنتدي انت جاهل ؟؟؟؟ لمجرد مخالفته لك في الرأي ؟؟؟؟؟؟ كيف تدعي انه سيذهب الي مزبله التاريخ ؟؟؟؟؟ كيف تغالط وتقول ان غزة مش هي سبب ازمة البنزين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وفي النهاية بتقول انا مش اخوان طيب ازاي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انا ابقي فعلا جاهل لو صدقت انك مش اخوان
ولعلمك العبد لله معايا ماجستير
وللاسف مش حقدر اكمل كلام مع واحد بيشتمني او بشتم زميل لي بالمنتدي لان فكري وتربيتي لا يسمحوا لي بالانحطاط الي المستوي الضحل مثلك

العمر لحظة
قديم 04-11-2013, 08:15 AM
MaZaGAngeE MaZaGAngeE غير متواجد حالياً

MaZaGAngeE has a spectacular aura aboutMaZaGAngeE has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وائل احمد السيد مشاهدة المشاركة

والله انا مانستش وعارف الحرب العالمية الاولى قامت لية والتانية لية وحرب فوكلاند قامت لية وكل كلمة عن البنى ادم دة لها دليل فى كل حتة لو كان مرسى لة شرعية فمبارك لة ايضا شرعية لان اللى حصل مع مبارك حصل مع مرسى ولكن احنا امام شخص مختل يعمل بأفكار الاخوان الارهابيين والتنظيم الارهابى دة بيأخد اوامرة من ربها اللى هى امريكا اللى لو حد وقف فى طريقهم فأسهل حاجة هى القتل هما دول الاخوان واقراء تاريخهم كويس لانى اعرفهم زى ما اعرف صلاتى
وارجو لاتتهكم على احد لان كلامك فية تهكم ودة مش كويس لو عنك حاجة مرسى مظلوم فيها قولها وبس واقتنع بالكلام دة ولا لا دة بتاعتى انا ولكنى لا اتهكم على احد
تهكم ليه بس ... انت بتقول ان مرسي سبب خراب البلد و انا باكد على كلامك و اقول انه خرب العالم كله مش مصر بس ...
قديم 04-11-2013, 09:44 AM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

يا جماعة لو سمحتو بلاش نتكلم فى المواضيع دى
اى اتنين بيتكلمو فى الوضع الراهن لازم تقلب بخناقة
ولو اعدنا 100 سنة ولا المؤيد هايقنع المعارض ولا العكس عمرة ما هايحصل ....والكلام دة انا جربتة كتير
كل واحد بيكون مقتنع براية تمام الاقتناع ومش بيسمع حتى للطرف الاخر

وبينى وبينكم كفايا بقى اختلاف احنا بقينا حاجة صعبة اوى

اى مكان تروحة لازم تلاقى الناس مختلفة مع بعض

وانا والله كنت خايف على المنتدى او بالاخص على اعضاء المنتدى من هذا الاختلاف وكل يوم بدخل بكون حاطط ايدى على قلبى من مثل هذة المواضيع

والله نتيجتها فى النهاية هى كراهية الناس لبعضها ودة اللى انا برفضة تماما

خلى منتدى مصر موتور يقربنا من بعض مش يبعدنا
اماكن الاختلاف والتناحر موجودة فى كل شبر فى مصر
خلونا ندى المنتدى الهدف المرجو منة
احنا منتدى مصرى مخصص للسيارات
تعالو ما نخرجش برة الاطار دة بالله عليكم

اكيد انا واحد من ضمن المصريين لى راى فى اللى بيحصل فى مصر لكن تملى بحتفظ براى لنفسي وبقدر الامكان ما بحاولش اتناقش فى الموضوع دة
استحلفكم بالله .......... خلونا فى العربيات بس

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 04-11-2013, 10:04 AM
الصورة الرمزية amr elsisi 1
amr elsisi 1 amr elsisi 1 غير متواجد حالياً

التخصص العملى: مفتش صيانة

amr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond repute

نفس شعوري والله اخي محمد
مابحبش اتكلم في المواضيع دي هنا بس ساعات بتفلت مني
بس المشكلة في كذا موضوع ضد الاخوان والرجالة بيعبرو براحتم
مافيش حد بيعترضهم
وبمجرد ظهور موضوع لصالح الشرعية طبعا مافيش صلة مابين الشرعية والاخوان
بس كل الي بيحاول يعبر ويفك الكبت الي جوا وبيدافع عن حق صوتة
لازم ولا بد تجد من يدخل ويسخن الموضوع وتهجمات تحصل من الطرفين
فبيجي واحد زي مثلا بحب الدكتور مرسي واعلنها ولا اخجل
اشوف صراعات اتجنبها
اية الي يحصل بعد كدة الموضوع يتلاشي وتجد مواضيع التهجم هيا بس الي ظاهرة
بصراحة حالنا بئا صعب الي يحاول يفضفض عن نفسة يبئي عاوز يخرب البلد
وبعدين يا استاذ محمد مااعتقدش ان التعبير هنا
حيخلي الكمبيوتر ينفجر في الواحد يولعة
ولاحيطلع مولوتوف يحرك وجهك
ولاحتخرج رصاصة تستقر في قلبك
ولا كمين يوقفك يفتح موبيلك يشوف في صور لمظاهرات مؤيدة ولا لا

هنا ائمن من الشارع والقمع
المشكلة حلها بسيط كل واحد يترك الي عاوز يعبر عن راية يعبر براحتة
ومايدخلش حد يعقر صفو الناس
اكيد طبعا الكلام الي الاخوة الافاضل قالو عن ان مرسي حيبيع الاهرامات وحلايب وشلاتين وتخابر مع حماس
اظن الكلام دة سمعنا من الاعلام فمش لازم تسمعنلها تاني
من الاخر ياسادة اعتبرونا خوارج ومالكمش دعوة بينا
سيبونا نهاتي وخلاص

]من اهم مواضيعي المصورة
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=90049 (كيف تتعرف علي قدرة المحرك)
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=111175 (كيف تعتني بدورة التبريد)
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=124669(شرح دورة الوقود وتنظيف الرشاشات)

{وَعَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ} [البقرة: 216]}.

الكلمات الدليلية
17 سنة, مصر, الأزهر, الصعيد, بحري, تصويت, تزوير, تفجير, خائن, رئاسة, شحن, عسكر, فلول, إخوان, إيقاف, إرهاب, إستفتاء, إنتخاب, إنتخابات, طلب شراء سيارة