العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 25-06-2013, 10:43 PM
الصورة الرمزية momen_bondok
momen_bondok momen_bondok غير متواجد حالياً

من انا؟: أنا الفقيـرُ إلـى ربِّ السمـواتِ أنا المُسيكِينُ فى مجموع حالاتـي
التخصص العملى: فى مجال السياحه ( رحلات حج وعُمرة )
هواياتي: البرمجة , ما يخص السيارات , الكمبيوتر, الزراعة

momen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond repute
افتراضي رد: من يدعون الإسلام، قتلوا وسفكوا الدماء لتولي السلطة فى البلاد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AbOnOrA مشاهدة المشاركة

دول المتهمين بقتل " الشيعة " الاربعة
دول " حماة " الاسلام ومناصريه ..ورجاله " حماة " الدين
دول " عينة من القتلة الجهلة " اللي بيستمعوا تحريض " " حسان و عبد المقصود "

اسلاميين اسلاميين يعنى
طبعا رجالة وعندهم رجوله ماتت عند كثيرين منا
وبعدين حتى لو لم يظهر عليهم سمت للإلتزام كفاية إنهم سمعو كلام المشايخ عن خطر الشيعة وغارو لفعلهم حفل زواج جماعى (يعنى تبادل زوجات) فظهرت عليهم معالم الرجولة وثارو عليهم حتى وإن كان الفعل تم بصورة خاطئة
ياباشا لو أنت تعرف يعنى إية شيعة مش هتقول كدة كفاية بقى الله يخليكم إرحمونا فقد طفح الكيل

بسم الله الرحمن الرحيم
سؤال على بال كل شاب أو رجل يُريد أن يتزوج
كيف اختار الزوجة التي ستظل معي طوال العمر
اوووووووعة تفكر كتير شاهد هذة الحلقة وبأذن الله تأخذ القرار الأخير
وذلك مع فضيلة الشيخ أبي إسحاق الحوينى
الحلقة بجد راااااااائعة والله
طبعا الحلقة (مرئية) وبمساحة خيالية
قديم 26-06-2013, 01:01 AM
cheburashka cheburashka غير متواجد حالياً
من انا؟: وعجلتُ إليكَ ربي لترضى

cheburashka is on a distinguished road

مفيش فايدة بردو يا أخ أبو نورا انت بتشخصن الأمور مع أى حد بيختلف معاك زى ما عملت مع يحيى بتعمل معايا
أسلوبك فى المناقشة فى تكبر و عجرفة و عدم موضوعية
عمال تحط صور و فيديوهات لحجات انا رافضها أصلا
أنا مقولتش ان التيار الأسلامى ملائكة و أكيد فيهم ناس ليهم ممارسات خاطئة و هم قلة
فى نفس الوقت ما انا ممكن أعمل زيك و أجيبلك صور و فيديوهات و فضائح لناس فى المعارضة بس أنا مش هضيع وقتى على حاجات الناس كلها عرفاها
الموضوع أكبر من اسقاط مرسى أو اسقاط الأخوان ده حيبقى أسقاط للدولة و أحتمال حرب أهلية بجد و ساعتها مش حيكون فى منتصر لان كلنا حنكون خسرنين ده بالمختصر المفيد
و أنا لا أنتمى تنظيميا الى اى فصيل سياسى
للأسف احنا شعب مراهق سياسيا و كل شوية بنلعب ثورة
و cheburashka اللى محيرك ده يبقى شخصية كارتونية فى روسيا Чебурашка زى ميكى ماوس فى امريكا كده ولادى بيحبو يتفرجوا عليه
اللهم احفظ مصر وأهلها من كل مكروه وسوء اللهم جنبها الفتن ما ظهر منها وما بطن اللهم عليك بمن أراد بمصر وأهلها سوءا اللهم رد كيده فى نحره واجعل تدميره فى تدبيره يارب
اللهم وفق حاكمها إلى ما تحب وترضى وأعنه على ما ابتليته به اللهم وفقه للحكم بشريعتكِ اللهم خذ بناصيته إلى البر والتقوى ووفقه للعمل بما تحب وترضى

وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْناً وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَاماً
قديم 26-06-2013, 02:39 AM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cheburashka مشاهدة المشاركة

مفيش فايدة بردو يا أخ أبو نورا انت بتشخصن الأمور مع أى حد بيختلف معاك زى ما عملت مع يحيى بتعمل معايا
أسلوبك فى المناقشة فى تكبر و عجرفة و عدم موضوعية
عمال تحط صور و فيديوهات لحجات انا رافضها أصلا
أنا مقولتش ان التيار الأسلامى ملائكة و أكيد فيهم ناس ليهم ممارسات خاطئة و هم قلة
فى نفس الوقت ما انا ممكن أعمل زيك و أجيبلك صور و فيديوهات و فضائح لناس فى المعارضة بس أنا مش هضيع وقتى على حاجات الناس كلها عرفاها
الموضوع أكبر من اسقاط مرسى أو اسقاط الأخوان ده حيبقى أسقاط للدولة و أحتمال حرب أهلية بجد و ساعتها مش حيكون فى منتصر لان كلنا حنكون خسرنين ده بالمختصر المفيد
و أنا لا أنتمى تنظيميا الى اى فصيل سياسى
للأسف احنا شعب مراهق سياسيا و كل شوية بنلعب ثورة
و cheburashka اللى محيرك ده يبقى شخصية كارتونية فى روسيا Чебурашка زى ميكى ماوس فى امريكا كده ولادى بيحبو يتفرجوا عليه
اللهم احفظ مصر وأهلها من كل مكروه وسوء اللهم جنبها الفتن ما ظهر منها وما بطن اللهم عليك بمن أراد بمصر وأهلها سوءا اللهم رد كيده فى نحره واجعل تدميره فى تدبيره يارب
اللهم وفق حاكمها إلى ما تحب وترضى وأعنه على ما ابتليته به اللهم وفقه للحكم بشريعتكِ اللهم خذ بناصيته إلى البر والتقوى ووفقه للعمل بما تحب وترضى

اللهم ااااااااااااااااااااامين يارب

مصر فوق الجميع
قديم 26-06-2013, 07:54 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة momen_bondok مشاهدة المشاركة

طبعا رجالة وعندهم رجوله ماتت عند كثيرين منا
وبعدين حتى لو لم يظهر عليهم سمت للإلتزام كفاية إنهم سمعو كلام المشايخ عن خطر الشيعة وغارو لفعلهم حفل زواج جماعى (يعنى تبادل زوجات) فظهرت عليهم معالم الرجولة وثارو عليهم حتى وإن كان الفعل تم بصورة خاطئة
ياباشا لو أنت تعرف يعنى إية شيعة مش هتقول كدة كفاية بقى الله يخليكم إرحمونا فقد طفح الكيل

انتا بتقول ايه يا جدع انتا ؟؟؟
دول مصريين زيي زيك
قال إمام الدعاة فضيلة الشيخ محمد الشعراوي رحمه الله:
كنت أناقش أحد الشباب المتشددين فسألته: هل تفجير ملهى ليلي في إحدى الدول المسلمة حلال أم حرام ؟
فقال لي : طبعا حلال وقتلهم جائز .
فقلت له : لو أنك قتلتهم وهم يعصون الله ما هو مصيرهم ؟
قال : النار طبعاً ..
فقلت له : الشيطان أين يريد أن يأخذهم ؟
فقال: إلى النّار طبعاً
فقلت له : إذن تشتركون أنتم والشيطان في نفس الهدف وهو إدخال النّاس إلى النار !
وذكرت له حديث رسول الله صلى الله عليه وسلم لمّا مرّت جنازة يهودي أخذ الرسول صلى الله عليه وسلم يبكي فقالوا : ما يبكيك يا رسول الله ؟؟ قال : نفس أفلتت منّي إلى النار
فقلت : لاحظ الفرق ان رسول الله صلى الله عليه وسلم الذى يسعى لهداية الناس وإنقاذهم من النار.
أنتم في واد والحبيب محمد صلى الله عليه وسلم في واد !!!

وثانيا لو الموضوع كدا بقا يبقا نقتل اليهود والمسيحين وكل الناس دي ومنسبش غير المسلمين
وانا اتحدى اي واحد في العالم كله انه يطلع نص قراني او حديث شريف صحيح يحلل قتل الشيعة واصحاب الديانات الاخرى
وحسبي الله ونعم الوكيل في المشايخ دول اللي ولعوا الدنيا وقوموا ابناء الوطن الواحد على بعض
وبدل ما الشيوخ دول يهدوا الامور ويحاولوا يصلحوا بين ابناء الوطن الواحد شغالين يشتموا في الشيعة لحد ما حصل اللي حصل

وإن كان الفعل تم بصورة خاطئة

صورة خاطئة توصل لدرجة القتل والذبح والتمثيل بالجثث اللي الاسلام حرم ذلك
وثانيا دلوقتي لما الناس دول يقفوا قدام ربنا يوم القيامة ويتسألوا هما ليه عملوا كدا ؟
تفتكر هما هيقولوا اجابة ترضي المولى عز وجل
والصيع دول باللي عملوه اسائوا الى سمعة الاسلام
تفتكر لما الغرب وامريكا تشوف مسلمين بيقتلوا في شيعة هيقولوا ايه ؟؟
شوية الصيع دول واللي امثالهم هما اللي اساءوا الى الاسلام

لفعلهم حفل زواج جماعى (يعنى تبادل زوجات)
الرسول بيقول من راى منكم منكرا فليغيره بيده فان لم يستطع فبلـسانه ... الى اخر الحديث
ومن شروط تغيير المنكر ان تغييره لا ياتي بمنكر اخر
يعني شوية الصيع البلطجية دول راحوا وقتلوا الشيعة اللي كانوا هناك علشان يغيروا المنكر
ولما غيروا المنكر جابوا منكر اعظم واسوا منه
ولو كل الناس عملت الكلام دا الاسلام في وجهة نظر غير المسلمين هيتحول الى دين ارهاب وقتل لا دين تسامح وعفو
وياريت بلاش نفكر بالطريقة الغبية دي ونعرف سماحة الاسلام الحقيقية
الدين الجميل السمح
اللي يدعوا الى ان جميع الناس يعيشوا في سلام
شوف الرسول صلى الله عليه وسلم عمل ايه في الكفار (اللي عذبوه وشتموه وقتلوا عدد من المسلمين واللي كانوا بيرتكبوا جميع انواع الفواحش اللي تخطر على بالك)
عفا عنهم الرسول عليه الصلاة والسلام
واعتقد حضرتك عارف كل الكلام دا كويس جدا
وانا عاوز اعرف هيا الناس خايفة من الشيعة اوي كدا ليه ؟؟
تفتكر حضرتك ان ممكن المصريين المسلميين يسيبوا دينهم ؟؟

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn

التعديل الأخير تم بواسطة sherifabden ; 26-06-2013 الساعة 08:21 AM
قديم 26-06-2013, 08:40 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

ما اسهل النفاق

اهداء لكل المنافقين وكل العور بعين واحدة

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش