العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 27-07-2012, 04:27 PM
3bdo 3bdo غير متواجد حالياً

3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future
افتراضي Re: عايز اشتري سيارة جديدة وقوية

والفيرنا اخر سنة ليها السنة دى وبعدين مليانة عيوب تقفيل ده غير توكيلها غبور اسوا توكيل فى مصر هو و منصور وعز العرب وثباتها وحش بعد 140 والكورولا غالية اوى والشكل القديم بتاع 2007 و2006 الثبات بتاعه ضايع صدقنى هات لانسر ومش هتندم كفاية ان كل الناس الى بتقولك بلاش لانسر لاما عشان غالية شوية لاما عشان بقالها 9 سنين محدش لغاية دلوقتى عارف يطلع عيب فيها

من يفقد ثروة يفقد كثيراً ..
ومن يفقد صديقاً يفقد أكثر ..
ومن يفقد الشجاعة يفقد كل شئ !

http://masrmotors.com/vb/image.php?t...ine=1341151527

تقرير حصرى لمصر موتورز بالصور والتفاصيل عن عربيتى ميتسوبيشى لانسر بومة سوبر اكشن 2012 مميزات وعيوب
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=90862
عذرا لقلة دخولى على المنتدى بسبب الدراسة ادعولى ولو اى حد عايز حاجة يبعتلى و هرد عليه ان شاء الله ادعولى ربنا يوفقنى
قديم 27-07-2012, 09:23 PM
eaglenest eaglenest غير متواجد حالياً

eaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to behold
افتراضي رد: عايز اشتري سيارة جديدة وقوية

من رأيي تبعد عن اللانوس خالص ويفضل الفيرنا كمان .,. بلاش كل ما بشوف العربية دي لسا بتمشي وسط بلدنا بتعصب على حالنا فلا شكل جديد ولا شكل قديم نافع انا شايف كان اخرهم 2008 قبل ما اللانوس تقلب شيفروليه وتبقى بايخة .. نصيحة مني لو مكانك انا هبعد عن الاختيارين دول شوف حاجة يباني او خليك في الرينو احسن
قديم 28-07-2012, 01:36 AM
killthedark killthedark غير متواجد حالياً

killthedark will become famous soon enough

هو عندي فكرة بس محدش يتعصب علي
أنا شايف أن اشتري عربية واستعملها لمدة سنتين ( اخبط فيها على راحتي وأتدرب فيها على السواقة والغرز وغيره )
وبعد السنتين أدخلها نظام التأجير لمدة 5 سنين أو 7 سنين ( تطلع عينها ومتبقاش عربية ) وبقيمة الإيجار الشهري اشتري عربية غالية ونظيفة شوية وبكده يكون عندي عربيتين ( على اعتبار أن العربية الأولى هتكون عربية ده ممكن تطلع علبة كبريت بس يا ريت تنفع لكده )
وكنت بسأل إيه أحسن عربية سعرها متوسط وتتأجر إيجار كويس وخليها تطلع عينها وبعد كده حتى أرميها خردة بس هكون خد حقي منها وزيادة
إيه رأيكم في الفكرة ده
وبالنسبة لردود الأعضاء هم بيقولوا الحق بس كل ما اقترح عربية يظهر فيها عيب قاتل
الفيرنا آخر سنة لها وتقفيلها في مشاكل
واللانوس بيقولوا أنه أصبح سيء بعدد ما شيفروليه اشترته
والجن تو والبرسونا عفشتها وحشة
اعمل إيه ( بلاها عربيات ولا إيه الحكاية )
أنا عارف أني تعتبكم معاي بس ده كله بسبب عشمي فيكم وفي منتداكم
قديم 28-07-2012, 04:37 PM
الصورة الرمزية trytob
trytob trytob غير متواجد حالياً
التخصص العملى: IT

trytob has a spectacular aura abouttrytob has a spectacular aura abouttrytob has a spectacular aura about

ربنا يوفقك للى فيه الخير و اتمنالك التوفيق

و زى ما توقعت انت لسه هتتدرب على السواقة يبقى حرام تبتدى بعربية تمنها 120 الف و لا حاجة

ترشيحى للفرنا لاسباب كتير اوى اولها ان قطع غيارها رخيصة و فى اى حارة هتلاقيها و انا باتكلم على قطع غيار الجسم الخارجى اللى بيستهلكها اى حد بيتعلم لسه او مش متمكن اوى او عايش فى القاهرة

حتى لو اخر سنة ليها العربية دى زى ما قلتلك هتقعد معاك 5 سنين مرتاح من غير ما تشغل بالك بحاجة.

To be or not to be...
قديم 28-07-2012, 06:18 PM
maro007 maro007 غير متواجد حالياً

maro007 is a name known to allmaro007 is a name known to allmaro007 is a name known to allmaro007 is a name known to allmaro007 is a name known to allmaro007 is a name known to all

ننيسان صنى الشكل الجديد أو بروتون جين تو أو برسونا أليجانس
بس النيسان أحسن فى قطع الغيار و سعر أعادة البيع و التانية
رياضية أكتر