العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 14-09-2011, 12:01 AM
الصورة الرمزية ahmed zawawy
ahmed zawawy ahmed zawawy غير متواجد حالياً

ahmed zawawy is a jewel in the roughahmed zawawy is a jewel in the roughahmed zawawy is a jewel in the roughahmed zawawy is a jewel in the rough
افتراضي رد: محتار بين اللوجان واسبرانزا516

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MOSTAFA SALLAM مشاهدة المشاركة

و توتة توتة و فرغت الحدوتة ... حلوة و لا ملتوتة !!!
نضحك يعني ولا ايه
قديم 14-09-2011, 11:46 AM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة A7MED NASSER مشاهدة المشاركة

انا عايز اعرف حاجه عربيه ايه اللي بتمشي عالحيط دي و بعدين انا قولت العربيتين حلوين بس اللوجان عايزه حد يشلها فعنيه علشان قطع غيارها قليله اوي و جايز مش موجوده اصلا ً و شكرا ً لردك

دي كانت دعابة يا احمد باشا مالك قافش عليا لية - ياباشا انا عارف ان حضرتك قولت ان العربيتين حلوين وانا لما سالت سالت الناس اللي قالت ان اوبشن ال516 اعلي من اللوجان فسالت في اية؟؟ محدش رد غير حضرتك مع انك مجبتش سيرة الاوبشن فاعزرني اذا كانت جت فيك

قطع الغيار موجودة دلوقت جوة التوكيل بس طبعا غالية حبتين والمفجأه بقي انها بقت دلوقت برة التوكيل واسعارها معقولة جدا ومع انتشار العربية الغير عادي الحمد لله ومع مرور الوقت اسعار قطع الغيار حتقل كتير ماننساش ان العربية اول موديل فيها كان 2009 يعني لسة ماكملتش في مصر 3 سنين

واسبيشيل ريكويست من الاستاذ الكبير اوي اللي بياجر ممكن توضح حضرتك سالت في انهي توكيل وقالك ان معندوش قطع غيار وبيبعت يطلبها من برة وكوبلن اية بس يا عمنا اللي طار دا هو كوبلن صيني ولا اية - ياريت لما نحكي علي موقف نحترم عقول الناس هي العربية مختفية مهي مع الاف البشر محدش قالنا قبل كده ان فيها ولو حتي صامولة طارت وغير كده معروف علي مستوي مصر كلها ان توكيل الرينو بالذات مع غلو اسعارة بس احسن توكيل في مصر واكثرهم احتراما في الجودة والمعاملة

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima
قديم 14-09-2011, 12:23 PM
الصورة الرمزية ahmed zawawy
ahmed zawawy ahmed zawawy غير متواجد حالياً

ahmed zawawy is a jewel in the roughahmed zawawy is a jewel in the roughahmed zawawy is a jewel in the roughahmed zawawy is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akerima مشاهدة المشاركة

دي كانت دعابة يا احمد باشا مالك قافش عليا لية - ياباشا انا عارف ان حضرتك قولت ان العربيتين حلوين وانا لما سالت سالت الناس اللي قالت ان اوبشن ال516 اعلي من اللوجان فسالت في اية؟؟ محدش رد غير حضرتك مع انك مجبتش سيرة الاوبشن فاعزرني اذا كانت جت فيك

قطع الغيار موجودة دلوقت جوة التوكيل بس طبعا غالية حبتين والمفجأه بقي انها بقت دلوقت برة التوكيل واسعارها معقولة جدا ومع انتشار العربية الغير عادي الحمد لله ومع مرور الوقت اسعار قطع الغيار حتقل كتير ماننساش ان العربية اول موديل فيها كان 2009 يعني لسة ماكملتش في مصر 3 سنين

واسبيشيل ريكويست من الاستاذ الكبير اوي اللي بياجر ممكن توضح حضرتك سالت في انهي توكيل وقالك ان معندوش قطع غيار وبيبعت يطلبها من برة وكوبلن اية بس يا عمنا اللي طار دا هو كوبلن صيني ولا اية - ياريت لما نحكي علي موقف نحترم عقول الناس هي العربية مختفية مهي مع الاف البشر محدش قالنا قبل كده ان فيها ولو حتي صامولة طارت وغير كده معروف علي مستوي مصر كلها ان توكيل الرينو بالذات مع غلو اسعارة بس احسن توكيل في مصر واكثرهم احتراما في الجودة والمعاملة
السلام عليكم
اولا انا من اسكندريه سالت في الوكيل في
سان ستيفانو وفي واحد تاني في الداون تاون وملقتش اي حاجه من قطع الغيار الي انا عاوزها وكمان صاحبي سافر القاهره وملقاش حاجه من قطع الغيار دي خالص لان احنا كنا عاوزين نصلحها بره التوكيل قلنا حيبقي ارخص وفي الاخر ودتها مركز الصيانه في العامريه وقالولي برضو قطع الغيار دي مش موجوده ولازم نعمل طلب وانشاء الله احاول اقابل صاحبي ده واجبلك صوره الطلب وبالنسبه للحادثه فانا اجبلك صوره المحضر الي صاحبي عامله علي الشركه وفي شهود علي الحادثه
انا حكيت قصه حقيقيه الي عاوز يصدق تمام الي مش عاوز براحته ده كلام حصل بجد مع احترامي لكل الاعضاء وليك انته شخصيا بس هو ده والله الي حصل
وشكرا
قديم 14-09-2011, 12:49 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute

يا باشا الوكيل اللي في سان استيفانو والداون تاون دي مراكز بيع معندوش قطع غيار دول بيبيعوا عربيات جديدة بس يعني مش توكيلات صيانة - علي فكرة انا برضة من اسكندرية وعلي طول في توكيل العامرية وسموحة لوجود صداقات لي في التوكيلات وعمري ما سمعت ان فية قطع غيار ناقصة يعني من اول الرفارف والصاج عموما لغاية اي حاجة في الماتور والعفشة وحتي لو فية حاجة مش موجوده بتبقي تاني يوم في التوكيل من القاهرة لكن كل قطع غيارها في مصر عادي ودلوقت فية ناس برة التوكيل عندها بعض من حاجاتها زي المرايات والفوانيس والصاج اللي حتلاقية ناقص برة التوكيل هيا العفشة والماتور لان دول نادرا ما بيحصل فيهم حاجة فبيخافوا يجيبوا الحاجات دي عشان تقيلة في بيعها

لكن ممكن الكلام اللي حضرتك بتقول علية دا يبقي عدا علية فترة لان فعلا اول لما العربيات دي نزلت كان فية قلة في قطع غيارها في التوكيل وخارج التوكيل لكن دلوقت طبعا مع انتشار العربية التجار معدوش بيخافو يجيبوا قطع غيارها ويا ريت حضرتك تنزل صلاح الدين وتشوف بنفسك كمية قطع الغيار اللي بقت متوفرة للعربية

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima
قديم 14-09-2011, 01:47 PM
الصورة الرمزية احمد الشناوى1981
احمد الشناوى1981 احمد الشناوى1981 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد الشناوى
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: السيارات

احمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant future

انا لو مكانك هختار ال 516 و ده بسبب قطع غيار اللوجان الى كلنا عرفين انها غاليه ناااار

سبحان الله و بحمدة
سبحان الله العظيم