العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 03-10-2009, 03:11 AM
pro mada pro mada غير متواجد حالياً

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute
افتراضي رد: السيارات الجديده في مصر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Koto مشاهدة المشاركة

بقول ايه ايه رايكوا في العربيات الصيني في راي بيقول انها تقفيل صيني بس يعني المحتويات لا و الله اعلم
العربيات الصيني دي عربيات زبااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااله و هفضل اقول زباله لبعد بكره
بص العربيات الصيني ( تكنولوجيا ياباني - خامات صيني و هي دي الكارثه الحقيقيه - تجميع مصري و دي فحد ذاتها مش مصيبه كبيره يعني ممكن تتلم باذن الله ) فابعد عن الصيني كل اللي اعرفهم و جابو صيني قعدوا يعيطو جنبها ( تكييف بايظ دواسه البنزين بتقطع الكوبلن اتكسر لوحده مش عارف ايه ده؟؟؟؟؟ ) فابعد عن اي حاجه صيني حتي لو فلاشر للعربيه
قديم 03-10-2009, 03:31 AM
Koto Koto غير متواجد حالياً

Koto will become famous soon enough

]انا سمعت ان العربيات الرينو فيبر مش صاج هل ده صحيح ؟ و بالنسبالي انا مشاويري مش بعيده بس ممكن اسافر احيانا و المشكله ان الفلوس حدودي برده لحد السبعين و ده كمان علي اساس اني هادفع الفلوس اللي معايا مقدم و اقسط الباقي علي سنتين فا ياريت فعلا ترشحلي العربيه المناسبه انا ملاحظه ان دايما بترشع الهيونداي i10 اكتر مع ان الماتور 1100 cc اسمع برده ان التكييف بيكون ضعيف و في خلال سنتين من الاستعمال التكييف هايكون مالوش لازمه خالص و يعتبر ده عبها الكبير عشان كده لما فكرت لقيت ان الرينو الهاتش باك هي اقرب حاجه لاحتياجاتي من حيث الشكل و المساحه و قوه الماتور بس لو طلعت فيبر فعلا تبقي مقلب كبير اوي فا ياريت تفيدوني في الموضوع و ربنا يقدم اللي فيه الخير
قديم 03-10-2009, 03:44 AM
Koto Koto غير متواجد حالياً

Koto will become famous soon enough

انا بعمل بحث و لقيت في عربيه اسمها فيات باليو بنفس الاسعار اللي اقل من سبعين 1500 cc و فيات سيينا 1500 برده و فول اوبشن 66500 ج
قديم 03-10-2009, 04:02 AM
marshello marshello غير متواجد حالياً

marshello is on a distinguished road

انا بسال عن مقارنة بين السيراتو و كروز ولا في عربية فينفس الفئة السعرية افضل؟ (125000) وشكرا
قديم 03-10-2009, 04:19 AM
pro mada pro mada غير متواجد حالياً

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Koto مشاهدة المشاركة

انا بعمل بحث و لقيت في عربيه اسمها فيات باليو بنفس الاسعار اللي اقل من سبعين 1500 cc و فيات سيينا 1500 برده و فول اوبشن 66500 ج

كوتو باشا
العربيات الفيات عموما عربيات مش بياعه يعني مش منتشره ( في ماعدا البونتو ) و قطع غيارها غاليه حبتين و طبعا صيانتها بره التوكيل صعبه
العربيتين اللي بتقول عليهم تقفيل بولندي مش ايطالي و مش معروفين اصلا خليك فلي انا اقترحته عليك و صدقني انا مش هرشحلك حاجه وحشه

الكلمات الدليلية
السيارات