العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Elantra - النترا

قديم 28-07-2011, 01:58 AM
ahmedashraf ahmedashraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تصميم وبرمجة الويب

ahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to behold
افتراضي رد: الفرق بين هيونداي النترا 2012 واكسنت rb

أنا لسه شايف إلانترا عند المصرية من شوية, طبعا مفيش كلام جميلة, شوفت أر بي في الشوارع بس لسه مقعدتش فيها وفصصتها من جوه . المحصله....

- من وجهت نظري تابلوه إلانترا مبهرج شويه, عن نفسي شايف إن أر بي أشيك. بس هتأكد لما اقعد فيها.
- إلانترا واسعه فعلا. أنا طولي ١٩٥ ودايما بعاني إن ركبي بتخبط فى التابلوه. لسه هنشوف ال آر بي (لو حد ممكن يفيدني).
- انا شايف إن تجهيزات الإثنين واحده, يعنى مفيش حاجة جوهرية موجوده في إلانترا ومش موجوده فى آر بي من حيث الكماليات (أعتقد في فئة إيرباج وABS فى آر بي, مش كده؟).
- الموتورين مش فارقين كتير في القوة (١٢٤ آر بي / ١٣٠ إلانترا, على ما أظن).

فلقيت إن الفرق بين اعلى فئه في أر بي والفئه إللى يادوب OK في إلانترا (ABS< إيرباج ) حوالى ٣٠ الف, يعنى ثمن عربيه إستعمال او مقدم زيرو. وفى النهاية شكل ومواصفات أر بي رائع, وهيكون فيها أعلى مواصفات التوكيل).

لو جد شيئ بعد مشوف ال آر بي هبقى أقولكم .
قديم 03-09-2011, 03:19 PM
الصورة الرمزية محمد اشرف
محمد اشرف محمد اشرف غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed ashraf
التخصص العملى: Student
هواياتي: Everything about cars of all types

محمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الفرق بين هيونداي النترا 2012 واكسنت rb

الالنترا احسن بكتييييييير

نادى السيارات الصينيه على الفيس بوك نرحب بانضمامكم

http://www.facebook.com/NadyAlsyaratAlsynyh

جروب نادى سيارات البيجو على الفيس بوك
https://www.facebook.com/groups/172929839542780/