العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 128 FIAT

قديم 21-11-2009, 01:36 PM
generoushany generoushany غير متواجد حالياً

generoushany is on a distinguished road
افتراضي رد: سؤال لعشاق ال 128

اشترى ال 128 القديم الايطالى
او الجديد بس موديل 91

دول احسن حاجه
قديم 21-11-2009, 01:55 PM
_amr.mostafa_ _amr.mostafa_ غير متواجد حالياً

_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute

العربية ممتازه بس خلاص يعني راحت عليها

انا سمعت انو نزلت منها 2006 زيرو
قديم 21-11-2009, 03:08 PM
أحمد محمد عبد الوهاب أحمد محمد عبد الوهاب غير متواجد حالياً

أحمد محمد عبد الوهاب is a splendid one to beholdأحمد محمد عبد الوهاب is a splendid one to beholdأحمد محمد عبد الوهاب is a splendid one to beholdأحمد محمد عبد الوهاب is a splendid one to beholdأحمد محمد عبد الوهاب is a splendid one to beholdأحمد محمد عبد الوهاب is a splendid one to beholdأحمد محمد عبد الوهاب is a splendid one to behold

بص حتشتري أي عربية مستعملة بالذات القديم لازم تحط في حسبانك إنك بعد ما تشتريها لازم تدفع حوالي ألف أو خمسمائة جنيه على أقد تقدير لتجديد الحاجات الأساسية في العربية .
ده إذا كنت شاري العربية متسمكرة ومدهونة ومش محتاجة فرش من جوه ، في الحالة ديه حتغير طقم كهربا وتغير البطارية وتغير الموبينة والكربراتير حيكون عاوز ظبط والمارش حيكون معرفش فيه إيه وممكن سير الكاتينا عاوز هوه كمان يتغير أبل ماينقطع منك في الطريق .
وممكن يكون الفتيس مش عارف فيه إيه وياسلام لو العربية عاوزة إسطوانة جير وديسك وبلية آدي حوالي خمسمائة جنيه كمان ، وكل الكلام ده بعيد عن العفشة.
أنا طبعاً مابحاولش أيئسك أو أحبطك ، أنا لسه شاري 128 قبل العيد الصغير إللي فات ومش عاوزك تتعك زي ما أنا إتعكيت ,
خد ميكانيكي كويس يشوفلك الحجات إللي أولت عليها ديه علشان لو محتاجة تتعمل فيها يبقى تعلمها أول ماتشتريها ماتعملش زيي ماعملتش حاجة وكل ماخرج مشوار أتعك في الطريق وأقرف ويطلع عيني وأسيب العربية في الشارع وأرجع البيت مواصلات لغاية ماغيرة إللي أولتلك عليه وإنشاء الله متصادفنيش حاجة جديدة.
وبعد متوديها للميكانيكي وديها للسمكري يرفعها ويشوف فيها حاجة ولا لأ، كل العيوب إللي أنا أولتها ممكن تداوى إلا عيوب الحوض والبرومة هيه ديه إللي بتعيب الـ128 بالذات وفقك الله ورزقك من فضله.......
قديم 22-11-2009, 03:59 AM
pro mada pro mada غير متواجد حالياً

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد محمد عبد الوهاب مشاهدة المشاركة

بص حتشتري أي عربية مستعملة بالذات القديم لازم تحط في حسبانك إنك بعد ما تشتريها لازم تدفع حوالي ألف أو خمسمائة جنيه على أقد تقدير لتجديد الحاجات الأساسية في العربية .
ده إذا كنت شاري العربية متسمكرة ومدهونة ومش محتاجة فرش من جوه ، في الحالة ديه حتغير طقم كهربا وتغير البطارية وتغير الموبينة والكربراتير حيكون عاوز ظبط والمارش حيكون معرفش فيه إيه وممكن سير الكاتينا عاوز هوه كمان يتغير أبل ماينقطع منك في الطريق .
وممكن يكون الفتيس مش عارف فيه إيه وياسلام لو العربية عاوزة إسطوانة جير وديسك وبلية آدي حوالي خمسمائة جنيه كمان ، وكل الكلام ده بعيد عن العفشة.
أنا طبعاً مابحاولش أيئسك أو أحبطك ، أنا لسه شاري 128 قبل العيد الصغير إللي فات ومش عاوزك تتعك زي ما أنا إتعكيت ,
خد ميكانيكي كويس يشوفلك الحجات إللي أولت عليها ديه علشان لو محتاجة تتعمل فيها يبقى تعلمها أول ماتشتريها ماتعملش زيي ماعملتش حاجة وكل ماخرج مشوار أتعك في الطريق وأقرف ويطلع عيني وأسيب العربية في الشارع وأرجع البيت مواصلات لغاية ماغيرة إللي أولتلك عليه وإنشاء الله متصادفنيش حاجة جديدة.
وبعد متوديها للميكانيكي وديها للسمكري يرفعها ويشوف فيها حاجة ولا لأ، كل العيوب إللي أنا أولتها ممكن تداوى إلا عيوب الحوض والبرومة هيه ديه إللي بتعيب الـ128 بالذات وفقك الله ورزقك من فضله.......
ميرسي يا باشا علي الرد باستفاضه
بس العربيه لواحد صاحبي
و انا كنت عامل الموضوع في نص شهر تسعه تقريبا
طبعا صاحبي ده راح الجيش دلوقتي
و هيجيب العربيه بس ما يرجع من الجيش ان شاء الله
و ميرسي مره تانيه علي الرد