العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 20-05-2010, 02:11 PM
teto1974 teto1974 غير متواجد حالياً

teto1974 will become famous soon enough
افتراضي مشكله فى اللانوس

اولا يا جماعه احب اشكر القائمين على الموقع ده فعلا اكتر من رائع وانا بصفتى مالك جديد لسياره استفدت منه جدا انا معايا لانوس 1 موديل سنة 2000 العربيه اشتريتها بحاله جيده المهم هى معايا بقالها سنه من اربع شهور كده لقيت العربيه تقيله فى السحب خصوصا على الاولانى عند الطلوع وكمان عند نقل السرعات من الاولانى للتانى بعد كده بتبقى تمام وخصوصا لو هديت علشان مطب وحبيت اخد التسارع تانى كان حد بيشد العربيه لورا ولازم احمل شوية على الدبرياج وازود بنزين لان العربيه بتبقى تقيله جدا ومش قادره تمشى لحد ما ترجع للتسارع الطبيعى تبقى تمام وكمان سمعت صوت طقه تحت لما اجى اطلع على الاولانى او التانى عند سرعه بطيئه المهم رحت لميكانيكى غيرت الفلاتر هوا بنزين وبوجيهات وغيرت قاعدتين للماتور وكان فيه زلطه فى قاعدة العربيه هى السبب فى التكه دى المهم العربيه فعلا بقت كويسه شهر واحد ورجعت كما كانت ومش عارف اعمل ايه انا بجد اتخنقت جدا وبفكر اخلص من العربيه بس ده اختيار صعب لان الحاله لا تسمح وعلى راى اللى بيقول انا حطيت كل اللى معايا فى العربيه دى وكان هدفى قلت اشترى عربيه موديل عالى شويه علشان ارتاح بس واضح ان المستعمل هو المستعمل اسف على الاطاله افيدونى افادكم الله
وشكرا على حسن استماعكم وسعة صدوركم
قديم 20-05-2010, 02:23 PM
الصورة الرمزية Bendary
Bendary Bendary غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مكافح بشرف
التخصص العملى: Trading - Buiness Development
هواياتي: طوابع - رسم - قراءة ، لكن بعد الشغل والجواز بقت الهوايه : أكل العيش

Bendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشكله فى اللانوس

انا معايا لانوس 2010
لكن خبرتى قليله شويه معها
لكن من تجارب سابقه مع الفيات - احتمال يكون اسطوانه دبرياج هيه اللى مأثرة على السحب
شوف ميكانيكى يكون امين يكشفلك ع الديسك والاسطوانه .

بالتوفيق ان شاءالله - وابقى طمنا

Mohamed Bendary
اللهم فرغنى لما خلقتنى له ولا تشغلنى بما خلقته لى
اللهم ولا تحرمنى وانا أسألك ولا تعذبنى وانا استغفرك
مصر هاتفضل غاليه عليا
قديم 20-05-2010, 02:25 PM
mahmoud desouky mahmoud desouky غير متواجد حالياً

mahmoud desouky will become famous soon enoughmahmoud desouky will become famous soon enough

ياباشا ده اسطوانه وقطم دبرياج ودى حاجه عاديه وبعدها هتلاقى العربيه زى الفل
قديم 21-05-2010, 11:56 AM
teto1974 teto1974 غير متواجد حالياً

teto1974 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Bendary مشاهدة المشاركة

انا معايا لانوس 2010
لكن خبرتى قليله شويه معها
لكن من تجارب سابقه مع الفيات - احتمال يكون اسطوانه دبرياج هيه اللى مأثرة على السحب
شوف ميكانيكى يكون امين يكشفلك ع الديسك والاسطوانه .

بالتوفيق ان شاءالله - وابقى طمنا
اخى العزيز شكرا على الاهتمام والف مبروك على العربيه ربنا يرزقك خيرها يا رب العالمين
والله انا فى الاول فعلا شوفت ميكانيكى وهو اللى قالى الاسطوانه والديسك تمام احنا نغير السرفيس وقعد يدى العربيه غيار على التالت ويشد فرامل اليد وكانت العربيه بتطلع معاه ساعتها قالى الاسطوانه عزمها كويس لان لو ضعيف العربيه ما تشدش كده عموما هاشوف تانى وربنا يسهل وشكرا على الاهتمام للجميع
قديم 21-05-2010, 04:37 PM
الصورة الرمزية mahdyez
mahdyez mahdyez غير متواجد حالياً
من انا؟: mahdy
التخصص العملى: -0105208285 - teacher of math
هواياتي: net -go to club

mahdyez is a splendid one to beholdmahdyez is a splendid one to beholdmahdyez is a splendid one to beholdmahdyez is a splendid one to beholdmahdyez is a splendid one to beholdmahdyez is a splendid one to beholdmahdyez is a splendid one to behold

طقم الدبرياج عايز تعرف كويس ادى التالث وانت رافع فرامل اليد لو طفت بسرعه بيكون الطقم كويس لو رعشت ثم طفت يبقى عايز يتغير

صور لمساجد من مختلف البلاد
http://www.masrmotors.com/vb/album.php?albumid=180
توقيع بالفلاش لمن يحب
http://www.masrmotors.com/vb/album.php?albumid=241