العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 26-03-2014, 06:13 AM
دكتور محمد سليمان دكتور محمد سليمان غير متواجد حالياً

دكتور محمد سليمان is on a distinguished road
صيانة تجديد كامل لسيارة جيب رانجلر موديل 75 بالاسكندرية رجاء الافاادة

السلام عليكم جميع الاعضاء
رجاء مساعدتى فى هذا الامر
هوايتى للأسف السيارات الجيب الرانجلر القديم و اول ما اتوفر معايا مبلغ اشتريت سيارة جيب رانجلر كوديل 75 و لكنها تحتاج الى تجديد كاااااامل ميكانيكا عفشة كهربا سمكرة و دوكو و سروجى و كاوتش و للاسف عملى كطبيب لا يتيح لية فرصة متابعة اصلاح السيارة و اللف بها على الورش لذلك ارجو نصيحة السادة الاعضاء ... حد يدلنى على ورشة متكاملة داخل الاسكندرية تقبل تستلم العربية من الاول للاخر تتصلح كلها فى مكان واحد و يكون شغل نضيف و اسعار معقولة و تقبل تشتغل فى سيارة قديمة زى دى لان معظم الورش و المراكز الكبيرة بتشتغل فى الجديد بس ... برجاء نصيحتى
قديم 26-03-2014, 09:10 AM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تجديد كامل لسيارة جيب رانجلر موديل 75 بالاسكندرية رجاء الافاادة

ربنا يباركلك فى العربية و يكفيك شرها ....

حضرتك عاوز تشد العربية و ترجعها زى الاول ؟ و لا تعدلها على مزاجدك ؟

لو حضرتك عاوز تشدها زى الاول .... ممكن حضرتك توديها لورشة سمكرة و ممكن تدى العربية للسمكرى مقاولة ... يعنى هو الى حيروح للميكانيكى و الكهربائى و حتستلم العربية من عنده ... و نصيحة ... بلاش الحل ده

و لو حضرتك عاوز تعدلها .... الحل الاول مش حينفع على الاطلاق

لو حضرتك تعرف ميكانيكى ... او سمكرى .. او كهربائى .... ثقة .. و امين .. و بيفهم .. و نضيف فى شغله .. ممكن حضرتك تسلمه العربية مقاولة

الموضوع مش بسيط زى ما حضرتك متخيل
انا متابع معاك .... ربنا يعينك

قديم 27-03-2014, 11:15 AM

لا انا عايز اصلحها و ارجعها زى الاول مش عايز اعمل فيها حاجة خرافية بس المشكلة مليش معارف فى المجال ده فكنت عايز اسم ورشة مثلا او مركز حيبقى ثقة عن الصنايعية اللى فى الشارع
قديم 27-03-2014, 08:39 PM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute

كدة مفيش امامك غير انك توديها لواحد انت تثق فيه شخصيا ....
نصيحة اخ ملفش كتير اوى ..... صلح عربيتك على ايدك ... ان لم يكن لديك وقت او خبرة ... فالحل ان حضرتك تروح بنفسك للصنايعى و تفضل معاه لغاية لما يخلصلك حاجتك
انا معرفش حد فى الاسكندرية علشان ادل حضرتك عليه

قديم 27-03-2014, 10:12 PM

شكرا للمشاركة و دعواتك لية ربنا يعينى

الكلمات الدليلية
اصلاح سيارات قديمة عمرة كاملة