قديم 31-05-2010, 01:02 PM
الصورة الرمزية ramy01011
ramy01011 ramy01011 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: HR Officer

ramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant future
افتراضي رد: كل ما يخص بيجو 307

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoudfs مشاهدة المشاركة

مشكور اخي العزيز على المعلومات.
ولاكن اخي الغالي انا عندي العيوب التى ذكرتها لا توجد عندي.
1 التكييف عندي قوي جدا حتى اني لا قدر عليه!! ولا ياخذ عزم من المحرك.
المشكله عندك ممكن تكون من فلتر الهواء متسخ جدا بالغبار او نقص في الغاز ...الخ يعني لازم تكشف عليها.
2 اما سخونه العربيه . لازم تعرف انه كل انواع السيارات الاوروبيه لازم تكون سخونه المحرك من 80 الي 95 و هذه الحراره طبيعيه جدا لهاذا المحرك ذو المواصفات الاوربيه لكي يتم لك توفير الوقود و عزم اكبر.اما اذا كان عندك الحراره ترتفع تصل الى 100 لازم تروح كهربائي مختص لتبديل الكتوت المروحه سرعه الاولى ذو اللون الاخضرو ان شاء الله ما ترتفع عندك الحراره .
لازم تكون السرعه المروحه الاولى تفتح على 95 و الثانيه على 100 و الثالثه على 105.
و ممكن فحص السرعات عبر نزع الفيسه الخضراءالموجوده على راس المحرك .
3. اما مشاكل الغير ..الفتيس.. هذه مشكله في كل انواع السيارات و يمكن تلاشيها اذا تم تغير الزيت المخصص و الفحص الازم في الموعد الازم.
تحياتي لكم
أخي العزيز : العربية كانت زيرو من الوكالة و طبعا علشان احافظ علي الضمان كنت بعمل كل السيرفس في الوكالة يعني الزيوتو كل حاجة بمواعيدها و علي فكرة احنا اتبعت لنا رسالة من الوكيل لكل العربيات موديل 2007 علشان المشكلة اللي في الحرارة و كان نص الرسالة فيه عيب تصنيع في العربية و يرجي الذهاب للتوكيل لاجراء الازم يعني العربيه فيها عيوب تصنيع و بردو هرجع و اقول انا موش محدش يقول عليا انا مفتري علي العربية و الله حصل نفس المشاكل مع اصحابي