قديم 24-08-2010, 01:38 PM
الصورة الرمزية sad-bird
sad-bird sad-bird غير متواجد حالياً

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ذوي الاحتياجات الخاصة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Injection مشاهدة المشاركة

رد أخر ولا أروع يا باشا, مش ممكن تحضر رسالة الدكتوراة بالموضوع ده

للأسف مش مسموح لينا لازم التنوع وبعيدن خلاص موضوع الدكتوراه اتسجل وشغال فيه
ادعي انت بس ربنا يعين ويخلص بسرعة

يا باشا عيب عليك, خد ياخد معلوماته من أفلام برضه, وعربى كمان, أنا كنت أساسا مدمن للديسكوفرى تشانلز, وشفت وثائقيات كتير بتتكلم عن الأمراض الغريبة والتوحد كان أكبر حصة منها.

وشفت مواهب كتير, واحد عنده موهبة موسيقية يقدر يعيد بيها أى مقطوعة سمعها قبل كده, وواحد عنده قدرات حسابية مميزة, وهكذا, بس ده ميجيش حاجة جنب مساؤى المرض طبعا.

الموهبة والعبقرية موضوع تاني خالص يا انجكشن ممكن يكون مرادف في بعض الاوقات لمشكلات تانية لكن في الاصل دي حاجة ودي حاجة لكن لما بتكون فيه موهبة عند ذو احتياج خاص بتحتاج رعاية اكبر

مستنى المرض التانى بشوق.

قلنا اسمها اضطرابات مش امراض انا كنت بوضح بس المثال لما كنت بضرب المثل بمرضي القلب او الباطنة ولله المثل الأعلى

وبعدين ايه خلاص كده مش عاوزين تسألوا في حاجة تاني
اقلب الصفحة يعني
((((ده على اساس انك ال 86 واحد اللي دخلوا الموضوع ))))

عموما انا هاحضر الجاي عقبال لما اشوف اخره الميكانيك ايه

إن العين لتدمع وإن القلب ليحزن وإنا على فراقك يا خالد لمحزونون
ولا نقول إلا ما يرضي ربنا
إنا لله و إنا إليه راجعون