قديم 31-10-2010, 01:42 AM
MOHAMED22 MOHAMED22 غير متواجد حالياً

MOHAMED22 has a spectacular aura aboutMOHAMED22 has a spectacular aura about
افتراضي رد: ما هى الأعراض التى تحدث للسيارة بسبب تلف المانيفول

أنا أسف يا بشمهندس سمير أنا تعبتك معايا وربنا يبارك فيك
بالنسبة للحساسات هو كان بيفك حساس ويركب حساس أخر من عندة ويلاقى نفس الكتمة ويركب إللى فكة تانى وعمل كدة مع كل الحساسات إللى موجودة فى العربية وقالى معلش أنا عملت كدة علشان أوصل للعيب وبالنسبة للبوابة البوابة القديمة هى إللى راكبة لأن الوش الجديد كان من غير بوابة وقالى البوابة سليمة وزى الفل والمنيفولد والجيوان سليم وكل حاجة أنت بتفكر فيها أنا عملتها والكتمة دى حصلت بعد تركيب وش السلندر الجديد وبالنسبة للميكانيكى الأولانى إللى عمل وش السلندر القديم بعد ما زودة وقشطة وركبة كانت ظهرت المشاكل الأتية رعشة شديدة وإهزاز فى السرنسية وكذللك فى المشى مع رجرجة وتنتيش وسحب ضعيف ولما أشيل رجلى من على دواسة البنزين ألاقى فى العربية رجرجة جامدة وأسمع صوت تصقيف فى الموتور وكل المشاكل دى راحت لما ركبت وش السلندر الجديد عند الميكانيكى الثانى ( الحالى ) فيما عدا حكاية كتمة البنزين ودى هى الجديدة فى الموضوع
وأحب أعرف حضرتك إنى روحت للميكانيكى الساعة 9 مساء وناقشتة فى كل صغيرة وكبيرة وكل إللى حضرتك قولت علية وكل ماقرأتة فى المنتدى يخص مشكلتى وفى الأخر إتفقت معاة إنى أجيب وش السلندر القديم كامل بجميع أجزاءة زى مافكة ويركبة مكان الوش الجديد كامل بجميع أجزاءة لأن ممكن يكون فية عيب فى أجزاء وش السلندر الجديد الداخلية وتكون هى السبب (أنا عارف إن دة مش حل صحيح ولكن أعمل إية هى كدة كدة خسرانة وربنا هو المعين )

وعندى سؤال لحضرتك خطر على بالى هل من الممكن إن يكون فية فتحة هواء أو فتحة مياة أو أى ممر فى وش السلندر الجديد تكون مسدودة أو مكتومة وغير واضحة أو ظاهرة وتكون هى سبب الكتمة دى وهل تنظيف الفتحات والممرات وتسليكها ممكن وشكرا
وأنا أسف على الأطالة والتكرارفى كلامى

التعديل الأخير تم بواسطة MOHAMED22 ; 31-10-2010 الساعة 01:50 AM