قديم 13-05-2013, 10:43 PM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اى سؤال بخصوص الرخام و الجرانيت انا تحت امركم

فى واحد عاوز يعمل واجهة البيت والمحلات فى هذا البيت رخام او جرانيت وهو محتار لانه لا يغرف الفرق فأيهما الافضل لعمل جوانب بوابة العمارة وكذلك جوانب المحلات من الخارج؟؟ بالطبع هو يريد خامة تتحمل الشمس لان البيت قبلى مواجه للشمس طول النهار وكذلك يريد خامة لا تغير من شكلها او تنقر بعد مدة او تفلق... حاجة تستمر لفترة طويلة يعنى

هل لو كان الرخام الافضل فهل الامبرادو الاسبانى اللى بيكون فى بقع سوداء او بنى فاتج افضل من الرخام اللى بكون محمر بدون بقع ولكن فية زى نقط رفيعة زى نمش رفيع بيسموه اسوانى ( مش عارف إذا كان الاخير رخام ام جرانيت) فى محلات بتعمله وبطعم الرخام بقطع رخام اسود زى ما يكون تحديد وفواصل بين مربع ومربع ...