قديم 15-09-2012, 01:33 AM
الصورة الرمزية احمد سويلم
احمد سويلم احمد سويلم غير متواجد حالياً

احمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond repute
افتراضي مشكله فى دبرياج عربيتى الفيرنا

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ازيكم يارجاله المنتدى ؟ وعاملين ايه ؟
ياجماعه انا عندى مشكله فى دبرياج عربيتى من اسبوع ومش لاقى حل !!!

الموضوع بالتفصيل

ببص بصه ع الميه والزيت وكده لقيت زيت الباكم للفرامل والدبرياج ناقص فقولت اغيره واشتريت علبه زيت باكم وحقنه ماكس (ولمونه) وشفطت بالحقنه الزيت القديم (على قد ماقدرت ) وزودت الزيت الجديد وشكرا على كده
بعدها بيومين الصبح جاى اطلع بالعربيه لقيت الغيارات تقيله بشكل فظيع بالرغم من ان انا دايس دبرياج على الاخر
المهم طلعت على الميكانيكى وقولتله عليلى الدبرياج شوى فالميكانيكى نزل كده من عند بدال الدبرياج وفعلا علهولى الراجل ومشيت بيها طول اليوم مفيش ا مشكله والغيارات ناعمه معايا

تانى يوم الصبح لقيت نفس المشكله فطبعا طلعت على الميكانيكى لقيت عنده زحمه وقالى كده هاتحتاج طقم اصلاح دبرياج اللى هوا جلد وبيستم
واتفقنا ان احنا نعمل الموضوع ده تانى يوم وقولتله طيب عليلى برضو الدبرياج شوى عشان اعرف امشى بالعربيه والراجل علاه وفعلا مشيت طول اليوم عادى جدا مفيش اى مشكال فى الدبرايج والغيارات ناعمه جدا جدا

تانى يوم كنت مستعجل جدا الصبح وطلعت بالعربيه بسرعه والغيارات برضوا كانت تقيله
والمفاجاه
بعد ربع ساعه من المشى بالعربيه لقيت الغيارات نعمت لوحديها وبقت زى الفل فاستغربت جدا !!

روحت للميكانيكى تانى يوم وعملنا الشغلانه اللى هوا قالى عليها واخد هوا الدبرياج عن طريق كارك ودوس وطلعنا جربنا العربيه والدبرايج والغيارات اصبحوا ناعمين بصراحه

النهارده الصبح لقيت المشكله زى ماهيا وطبعا اتضايقت جدا
ده حتى قولت رأييى فى السيده والده غبور

ياريت خبراء المنتدى يقولولى اعمل ايه

أعتذر عن خطأ غير مقصود منى فى حق محمد تونسى