قديم 31-08-2010, 05:56 AM
محمد_فراج محمد_فراج غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد فراج
التخصص العملى: مجال البصريات
هواياتي: سباحه وسيارات

محمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these parts
افتراضي رد: تجربتي المتواضعة مع الدايو لانوس S

سلام عليكم
......................... ......................... ......................... ......................... .........
مبروك عليكم اللانوس يا جماعه الناس جايبه عربيات جديده ومدفوع فيها دم قلبهم احنا نقول للناس العربيه كويسه وممتازم وناعمه بس محتاجه محافظه ومش بتاعت جرى موتورها جميل وقوى بس متجريش بيها لان امكانيتها بالنسبه لسعرها اسعار السيارات تبدأمن 100 الف اكيد جدا هيبقى فى اختلاف من سعر اللانوس ل 100 الف ف كل حاجه ............
عيوب السياره نظام الفرامل ممكن تغير النظام كله وتركب نظام abs وهيبقى ممتاز للعربيه وصدقنى الفرامل هتحرم تعملها معاك بس لسه شويه حاجات.......نظام التعليق روح لمركز صيانة عفشه ووطى العربيه وعشان الثبات هات كاوتش عريض ويفضل كاوتش وجنط عريض هيثبتلك العربيه بقوه ف الارض وانا جربت .........ع 190كلم هتبقى مكلبشه ف الارض اما التكييف فهو مناسب جدا ولا يوجد عليه اى تعليق ونظام العزل بتاعها معقول _____يعنى احنا برده ف شارع ولازم نحس باللى حوالينا.......واخر عيب الموتور ضعيف وبدائى (موتور اللانوس هو هو موتور الاوبل يعنى موتور المانى بتكنولوجيا المانى وممكتاز الموتور عمره حوالى من 15 ال20 سنه و250 الف كلم وبيتهيألى انه مناسب جدا .........لو عايز تتكلم عن ضعف الموتور ممكن نعمل حاجه صغيره نجيب بوجى 3 شعله ونركبها ف الموتور ودى هتدى عزم شديد للموتور فى حالة تركيب الجنط لانه هيحتاج قوة موتور جديده وممكن تجيب مروحة تشارجر للفلتر وتركبها فيها هتخليلك العربيه عربية سباق.........وشكرا واتمنى ان اكون قد افدت...

لا تحسبن الابتسامه على وجهى فرحا فالطير يرقص مذبوحا من شده الالم

fokak mne