الموضوع: رسيفر جديد...
قديم 19-08-2012, 02:53 AM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رسيفر جديد...

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الهولندى الطائر مشاهدة المشاركة

خلاصة الكلام يا باشمهندس سيد عصام

بصراحة موضوع جميل علشان انت فيه أبدعت بصراحة

دلوقتى عايزين نخرج بالفايدة الكبيرة

الناس الغلابة اللى عندهم تليفزيون FullHD او HD ready

وما يفرقشى معاها قنوات تانية ولا شيرنج ولا نت

نايل سات والستر والصحة

لو حبوا يشتروا ريسيفر بيدعم HD علشان الصورة تطلع حلوة

يشتروا ايه

وبكام

وايه الافضل

وياريت يكون سعره حنين كمان

.......

تانى حاجة

الهارد الكافيار ابو غطا أسود اللى عندك

Black

جبته منين وبكام

ولك منى احلى تحية

يا باشمهندس المستقبل

لو مش عاوزين حاجة غير النيل سات ومفيش وصلة مثلا من اللى بتجيب المشفر يبقى مش تجيب رسيفر HD خالص دلوقتى لان كل الفايدة بتاعته أنك هتتفرج على دريم فقط. الحكاية عاوزة وقت لحد ما المشفر يفتح والقنوات المصرية تبقى كلها هاى دفنشن....

لو لسة مش أشتريت رسيفر حتى الأن وعاوز واحد HD للمستقبل طبعا dream box هو الريس بتاع الريسيفرات بدون منازع ولكن دة فوق 2000 جنية النسخ المقلدة أم الاصلية 3500 جنية وأنت طالع...

لو عاوز حاجة حنينة يبقى الأشهر حتى الأن هو ترومان truman Premier 1 plus وهذا فى حدود 1000 جنية.

لو عاوز حاجة أقل كمان من كدة يبقى هتلاقى مركات كثيرة فى حدود 700 جنية. انا مثلا شفت امبارح رسيفر رائع مركة western digital بتاع هاردات الكمبيوتر وكله امكانيات وكان ثمن 700 جنية... ارخص واحد فى فئة HD ممكن يكون فى حدود 400 جنية او اقل شوية ولكن طبعا الصناعة الله اعلم بيها....

أنا شخصيا بثق بشدة فى ترومان لانه عندى وعند أخويا من 3 سنين وشغال كويس وكان 250 جنية ولكن مش HD

السؤال الثانى الباش مهندس عصام يجاوب لك عليه