قديم 27-04-2009, 06:09 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يا شباب المنتدى ادخلو بسرعه وافيدونى فى المشكله دى وقولو رايكم ضرورى جدا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة drift_lover مشاهدة المشاركة

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته.

بالنسبة لمصنعية السمكري كويسه.
اما بالنسبة للدهان.
هو ليه هيدهن الباب الخلفي والرفرف الخلفي. انت بتقول ان الخبطه عندك في الرفرف الامامي والاكصدام والباب الامامي...
لو هو صنايعي صح هيدهنهم بنفس درجة اللون ومش حتبان... ولو هو عاوز يمكل الليله علشان درجة اللون مش عارف يظبطها. او اللون باهت. طيب ما العربيه كده حتبقي جنب وجنب.

نصيحه اعمل المرمات بس وبعدين تلميعة بوليش محترمه.

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem_khidr مشاهدة المشاركة

رأيي من رأي درايفت
ليه يدهن الباب الوراني بالمره خصوصا انه ما حصلش فيه حاجه و لو فابريكه يبقي حرام عليه
انا شايف انه بيعمل شغل عليك علشان ياخد فلوس و خلاص
انا من رأيي تسمكر الباب و الرفرق عند سمكري نضيف و ياخد مهما ياخد
لان الخبطه دي جايه في مكان من ارذل الاماكن اللي العربيه ممكن تتخبط فيها
الحته اللي بين الباب و الرفرف الامامي دي
و لو بوهيجي محترم مش حياخد اقل من 400جنيه في الباب و الرفرف دول!!!
انا بتكلم عن بويات نضيفه و فرن .
و لو جاب نفس الدرجه و ضربه اللون كويس مش حيبقي فيه فرق في اللون

احيانا افضل يدهن الجنب كله فى حالة ان البوية الاصلية بهتانة فساعتها مستحيل تيجى نفس الدرجة والافضل ان الجنب كله يمشى مع بعض (وده كمان اكتر مع الالوان الميتاليك)

وعامة الاسعار مش غالية بس زى ماقال الشباب اهم حاجة الصنعة (تدق كويس - تتمعجن كويس - تتسحق صح - تترش صح)

وابقى طمنا عملت ايه

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش