الموضوع: انواع الفرامل
قديم 07-11-2009, 05:01 AM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انواع الفرامل

حضرتك الابيزا معروفة من ناحية الثبات هي ثباتها حلو و لو حطلتها جنط 15 هتبقي احسن و احسن

اما بالنسبة للاعطال فا دي حاجة كلنا معرضين ليها ايا كانت العربية سواء ابيزا ولا جاجوار مش عايز اقولك ان عربية والدي عطلت بينا قبل كده و انت داخل علي بوابات طريق مصر اسكندرية الصحراوي و ربك هو اللي بيستر و للعلم هي مرسيدس 280 يعني مش ماركة قليلة بالعكس فا موضوع الاعطال ده اغلبه بيبقي ابتلاء من ربنا و جزء عليك برضه انك تشيك علي عربيتك دايما اللي محتاجاه تجيبهولها ملتزم بمواعيد الصيانة و الزيوت و الفلاتر طالما انت في طرق كلها صحرا و التراب كتير و كده يعني تخليك مهتم بيها و هي هتديك احسن ما عندها هتهمل فيها هتستحملك مش هتقع منك و ده انا متأكد منه و مجربه بس طبعا شوية بشوية هتلاقي العربية بريقها بيطفي و اعطالها تزيد و العربية مش لغز بالعكس الموتور بسيط و اجزاؤه معروفه عايزه حد فاهمها بس و هيجيب اللي فيها

و لو حضرتك اشترتها اطلع بيها علي محمد سمير ورا حديقة بدر في جسر السويس ده للكشف عليها موتور و عفشه

اما بالنسبة لقطع الغيار عندك طبعا المصدر الاول و الاغلي و هو التوكيل و ييجي بعد كده الحرفيين و الوكاله بالنسبة للاستيراد يعني و الجديد عندك فتح الباب-فولكس هاوس-التوفيقية مليانة بتوع فولكس و سيات منهم عبد المسيح و واحد كان اسمه تقريبا هشام لهيطه و غيرهم كتير مليانة بتوع فولكس و سيات و عندك شارع شامبليون فيه ناس كتير منهم سامح ابيزا و فيه منفذ بيع للتوكيل هناك برضه

IBIZA