قديم 16-03-2010, 11:14 AM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold
افتراضي رد: كل المعلومات و الاسعار عن لانسر البومة الجديدة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sa3dawy مشاهدة المشاركة

ان مش عارف والله ارد اقول اية فى موضوع المواتير دى ..... ياريت الناس الى انا "مجيبش ربع خبرتهم" دول يتدخلوا ويفهمونى وجهة نظرك فى الموضوع دا ! لانك بتقوول كلام غريب
انا في الكلام كنت بقول لك انا في مصر موتورز يعني هما من مواقع تنيا و لما نتقابل هعد احكي لك الموضوع بالتفصيل ان شاء الله
ثانيا ... الانترا اسرع من الشارك ... دى حاجة مفيهاش نقاش ... وأسال اى حد هيقولك كدا ... واكيد الى انتا شوفتة دا كان عيب فى السائق او ظروف طريق ...
لكن حط الاتنين فى طريق جمب بعض ... وخلى نفس السواق يجربهم ... وهتعرف انا قصدى اية
يا مان انا كل حاجه عندي بالاداله تفضل
يعني لما الشارك تبقا في قفا المزدا 3 زات نفسها يبقا الالنترا هتبقا فين لو دخلت السباق ده؟!
بس بيس يا مان انا عندي الشارك صحبي هيطلع بيها و حات انت الي يعجبك بالنترا و نشوف يا مان صح جداptmnlo123per122
يا مانا انا اعد مع الالنترا يوم كامل مش هقول عليها الا عربيه عقيمه مش بمعني الموتور لا زيها زي الفرنا ثور بدون رجلين و خلاص و انا ركبهم مش بحس اني راكب عربيه بالمعني الحقيقي حاجه احبها فعلا
وبالنسبة للفتيس ...... خلاص ياباشا .. ماشى اربع نقلات ... مش دا موضوعنا (بس هو 5 وياريت حد من خبراء الاعضاء يدخل يأكدلنا الموضوع دا )
ptmnlo123per144ptmnlo123p er144ptmnlo123per144ptmnl o123per144ptmnlo123per144
حرام عليك ولله طب يا مان متستناش خبراء ابعت لي رابط لموقع عالمي زي الي انا بعته لك و يكون بيكدب موقعي غلطان انا كدا
علي فكره صحابي معاهم 1.6 و هما 4 نقلات وفركش علي كدا
ولا اقول لك اصور لك الكتالوج بتاع العربيه بتعتي موجود فيه ال1.6 كمان لانه واحد للأثنين
بس لو صورته و طلعت 4 نقلات بس هتنقل توقيعي عندك و تكتب تحت كمان medo akef
و لو طلع 5 انا موافق اكتب الي انت عوزه في توقيعنيptmnlo123per154ptm nlo123per154

وبالنسبة لموضوع الجولف ... انا مش انتا قاعد تتكلم فى اية اصلا ... مش انتا عارف ان الجولف بينزل موديلات ومواتير مختلفة ؟؟؟؟1.4 عادى 80 حصان .....
1.4 tsi 122,140,160 حصان ...
mpi 102 1.6 حصان ....
1.6 fsi 115 حصان ...
1.6 tdi 105 حصان ....
2.0 tsi 210 حصان ....
2.0 tdi 170 حصان ...
2.0 tsi r 270 حصان ...
.والقائمة تستمر .... فمينفش تجيبلى لينك لوحدة من دول وتعمم على كل الجولف ..
الجولف 5 الى نزلت مصر نزلت بالمحرك ال102 حصان ...
والتسارع بتاع المانيوال 11.7 .. والاوتو 13 ثانية
اولا هو التقرير ده مش فارق معاك محدش دخل قال كلام الراجل ده غلطولا حاجه يعني؟
طب يا مانا نا هقول لك ماشي انا هسمع كلامك طب حات لي تقرير من موقع عالمي نزل الموتور الي انت بتتكلم عليه ده في الجولفptmnlo123per154
وبعدين مين قال ان الفتيس ال mmt عاجبنى ؟ .... هو فية مشكلة اة .. تتمثل فى ان الفتيس بينقل لوحدة لل n لما بتقف مدد
لكن فى السحب .. الفتيس زى الفل .. و 5 نقلات كمان

انا برضة مش فاهم قصدك ... انتا تقصد الاوكتافيا تسبق الكورولا ؟؟ .... انا مش هرد
ptmnlo123per111لا انت مش هتقطنع و انا مش لاقي بيانات عن العربيتين
يا حبي مش عارف انت بتتعامل مع العائله الاوروبيه عادي كدا ليه علي العموم اه الكورولا هتطلع من الاووكتفيا من ال0 الي 100 مع اني متأكد انك لو ضغط علي الs هتفتري بالاوكتفيا عموما هي الاوكتيفا زي اي عربيه اوروبي لعبها بعد ال100 الاكوكتفيا هتكون مقفله ال240 و لسه فيها روح انا الكورولا تحمد ربنا لو جابت 200 دي لو متقلبتشي
خدها قاعده يا مان يباني 1.2.3 الماني4.5.6 و بردو الموضوع ده منتهي
بالنسبة للسوبارو اقصد اتقل فى الجرى
مش فاهم بردو يعني اصدك بتجري كويس ولا وحش
وبرضة انتا فى النهاية بتحاول تثبت ان ميتسوبيشى احسن من تويوتا ؟؟؟ .. وبعدين انتا بتقارن حجم مبيعات شركة عملاقة بتعمل كل انواع واحجام العربيات بشركة فرع من فروع فولكس فاجن بيعمل سوبركارز بس ... مش فاهم تقصد اية بردو
انا بقول لك مبيعات تيوتا دي شركه واحده اوروبيه بتجيب فلوس احسن منها
طب تحب تقارن بين مرسيدس و تيوتا مثلا و نجبهم عربيه عربيه و نشوف مين الاحسن؟
ولا تحب تحط لكزس ادام مرسيدس و نشوف؟
ولا تحب تجيب افضل سياره رياضيه من تيوتا ادام افضل سياره راياضيه من متسوبيشي و متقلشي تيوتا شركه بتصنع كل حاجه مش راياضيه بس ما بردو متسوبيشي نفس الموضوع و مرسيدس عمله من b150 للslrptmnlo123per122
انا اصلا من المنصورة يا مان .. لو تحب نتقابل فى اى وقت ... ابعتلى على الخاص
شكلك يا مان بتاع اليارس الكحلي الي فيها شغل برتقالي انا عارف انه مولع مني بس مش معقول هيجيلي للموقع كمان و مستني ردك علي رسالتي

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ