الموضوع: صيانة السيارة
قديم 12-08-2012, 04:39 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute
افتراضي رد: Re: صيانة السيارة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 3bdo مشاهدة المشاركة

بص يا شريف انت اقرب فرع ليك فرع الغردقة و العنوان اهوه
الغردقة : المارينا :اول طريق النجدة
متفرع من شارع الحجاز - الغردقة
ورقم التليفون
01000041663
(065)3545714
بس انا لما روحت جناح ميتسوبيشى فى فورميلا الاهرام اخدت ورقة مكتوب فيها عنواين مراكز الصيانة فى الجمهورية وكانوا كاتبين فى اخر الورقة ان فى مراكز فى مدن القناه ومدن وجه قبلى هيتم افتتاحهم قريب خصوصا انك لسة قدامك شوية على موضوع العربية ده يعنى على متطلع رخصة هتكون المراكز دى تم افتتاحها وعموما البومة بشوفها عند ميكانيكية كتير شغالين فيها (مش عارف صحابها سابوها كده ازاى ) وفى فى القاهرة ميكانيكى سمعت عنو فى المنتدى بيشتغل فى اللانسر بس وده ممكن نبقى نروحله بس كمان سنة كده ولا حاجة
على العموم انت عندك حل من الاتنين
1- هبتدى بالحل المتوقع وهو انك لسة قدامك سنتين على ماتجيب العربية فهتكون مراكز الصيانة فتحت وهيبقى توكيل ميتسوبيشى قريب منك
2- او تدور على ميكانيكى يكون بيشتغل فى الميتسوبيشى بس ولو مالقيتش يبقى دور على ميكانيكى بيشغل فى كله بس يكون عنده ضمير وانا مافضلش الحل ده الا لو بعد سنتين ونص من شراء العربية
انا اصلا قدامي مش اقل من 4 سنين على ما اجيب عربية (على فكرة انا 14 سنة) وعموما لو فتحوا مراكز خدمة جنبي ممكن افكر في العربية دي (بس الاولوية للاوبترا والسيراتو طبعا) وعموما ان مش بحب شغل الميكانيكية خااالص لانهم لو نصبوا عليك مش هتقدر تاخد حقك منهم لكن التوكيل تقدر تاخد حقك منه بسهولة وكمان بتوع التوكيل هما ادرى بالعربية مني ومنك ومن اي ميكانيكي وشكرا على الرد