الموضوع: بيجو 504 الرائعة
قديم 28-01-2012, 12:34 PM
الصورة الرمزية أحمد عثمان محمد
أحمد عثمان محمد أحمد عثمان محمد غير متواجد حالياً
من انا؟: بكالوريوس المعهد العالى لعلوم الكمبيوتر و تكنولوجيا الإدارة بسوهاج و معادل ببكالوريوس تجارة
التخصص العملى: مجال الكمبيوتر
هواياتي: السيارات ، الكمبيوتر

أحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant future
افتراضي رد: بيجو 504 الرائعة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_eng2001 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
انا ليا تعليقات بسيطة على الموضوع ده :-
العيوب

1- ال 504 عربية ثابتة على الطريق !!!!!!!
زمان كانوا بيسموها النعش الطائر ...نظرا لكثرة حوادتها على الطريق ... و كانوا بيقصدوا العربية ال 7 راكب الى لسة لغاية النهاردة شغالة بين المحافظات

بالمناسبة ... العربية الصالون الى شغالة تاكسى وزنها 4 كيلو جرام و هى على سرعة 120 .... نظرا لشكلها الايروديناميكى الممتاز و بخاصة الشنطة .... فبيخلى الهواء يساعد على رفعها من الارض
2- استهلاك بنزينها عالى حبتين

المميزات

1- العربية واسعة جدا من جوة و مريحة .. و انا عاجبنى شكل التابلوه
2- كل اجزائها الميكانيكية قابلة للفك و التركيب ... ده بيدينى امكانية التغيير و التحديث .. الشنابر و الشمايز فى المحرك بتتفك وو تركب لما تيجى تعمل عمرة مفيش خراطة ... العربية بترجع زيرو زى الاول
3- الدركسيون خفيف جدا .... يقارب من خفة الباور
4- العربية عالية عن الارض ... دى حاجة كويسة فى المطبات و وحشة فى الثبات
و حاجات كتيرة صغيرة فى الميكانيكا مخليانى بحب العربية دى

فى النهاية ... انا كنت ناوى اجيب عربية 504 السنة الى فاتت ... بس ما كانش معايا فلوس
الكلام ده بيحصل عشان 504 الـ7 راكب لها كرونة مش بتوفر المرونة فى المنحنيات مش زى 504 الـصالون اللى على كبالن و ديفيرنس
تحياتى للجميع
: 01FDAB~189: