قديم 22-01-2009, 10:01 PM
wawoo wawoo غير متواجد حالياً

wawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أول حوار مع الطبيب المصري* ‬المسجون في* ‬السعودية

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem_khidr مشاهدة المشاركة

و الله ما حد عارف الحقيقه فين
ناس بتقول الدكاتره دي مظلومه
و ناس بتقول مش مظلومه
بس حتي لو مذنبين مش المفروض يتعاملوا كده
انا طول حياتي لا بطيق السعوديه
و لا بحب السعوديين
ربنا ياخد شويه البترول اللي طالعين بيه السما دا
علشان يرجعوا بدو زي زمان

الحقيقة يا اخ حازم , الفيصل فى الموضوع دة هو القضاء , و واضح من المحاكمة انها كانت محاكمة صورية و فيها كتير من الغموض , حتى ان القاضى حكم عليهم بسبب اعترافهم بس و دة مش كافى فى نظرى لعقوبة بشكل دة , و طبعا كلنا عرفين ازى ممكن يتعمل الاعتراف دة , يبقى فى الحالة دى انا حصدق كلام المصريين , و كلام الدكتور دة لاول مرة يتعرف , و واضح ان دة اللى حصل فعلا لان ببساطة مافيش دكتور حيغامر بتاريخة او بسمعتة و باكل عيشة و بمستقبل اولادة عشان يختلى بواحدة من مرضاة , دة يبقى ببساطة مش دكتور دة يبقى المريض بعينة , وا ظن سمعة الطبيبين و ماضيهم المهنى مافيهوش اى اسائة , يبقى واضح ان الموضوع كلة ملفق و كلها كانت محولات للتستر علية و محاولة من السلطات السعودية لطمس الموضوع و اخمادة باى طريقة , بس الحمد لله ان ربنا فضحهم و فضح ظلمهم , و يا ريت كل اللى بيعمل فى السعودية او بيفكر يسافر يفكر الف مرة قبل ما يتعامل مع ناس بالمستوى دة , لانة زى ما انت شايف فى لحظة ممكن يتاخد ظلم فى اى قضية بسبب او بدون , و طبعا القضاء السعودى المتعنت مش حينصفة اللى زية ضد شخصيات مهمة ولها تاثير عندهم ..

و انا شخصيا تعاملت مع هؤلاء و اعرف تجارب اخرى لبعد الاصدقاء تاكد انه يجب الحظر فى التعامل مع هؤلاء لانهم ممكن بكل سهولة يظلمو اى حد طلما لا يوجد ما ياكد حققك و يدعم موقفك , الله يكون فى عون الطبييبين و يرخرجهم من ايديهم سالمين ان شاء الله .

التعديل الأخير تم بواسطة wawoo ; 22-01-2009 الساعة 10:05 PM