قديم 06-06-2010, 07:43 PM
الصورة الرمزية عصام غنايم
عصام غنايم عصام غنايم غير متواجد حالياً
من انا؟: حاصل علي ليسانس الآداب والتربية ودبلومة الدراسات العليا فى الاداره و متزوج ومعايا فارس ومريم وزينه
التخصص العملى: تصميم الموبليا
هواياتي: صيانة وتعديل السيارات

عصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond repute
افتراضي رد: فيشة اوكتان اللانوس (مدمج موضوعان الاساتذه عصام غنايم واحمد علي)

أولا اشكرك على الموضوع المتميز الجبار ده و ربنا يديك على قد نيتك الجميلة
ربنا يبارك فيك

انا لسه شارى سيارة لانوس 2 موديل 2002 حالتها جميل و لكنى فوجئت بعد ما استخدمتها يوم انها بتنتش بدون سبب لا اعرفه و لمبة ال تشيك مش مضاءة و كمان بلاقى سحبها على الغيار الأول سريع اوى وجميل حتى و ال rpm لسه على 10 و حبة الاقيها مكتومة خالص حتى على التانى سألت ميكانيكى قال ممكن البوبينة بس اللى انا شاريها منه مغيرها من اسبوع بس بواحدة صينى و جربها الميكانيكى و هى شغاله و جرب الشرار منها لاقها قوية بس اجلنى الى غدا الأثنين حتى يكون فاضى بجد انا محتار و ايه العمل مع العلم انى من مدينة طنطا
الف مبروك على العربيه

وطالما لسه شاريها

شيك على الاتى

1 فلتر هواء
2 فلتر بنزين
3 فلتر زيت
4 غيار زيت
5 موبينه ( الصينى فاشله ) هات الاصلى GM DAC جنيه 480
6 سلوك بوجيهات
7 بوجيهات ( NGK PB R6ES ) فتحة البوجيه 0.7 مم
8 سير كاتينه
9 سير دينامو
10 سير تكييف
11 تنضيف البوابه
12 تنضيف بلف الايدل وعمل ايدل ليرن
13 الكشف على السياره بالكومبيوتر

هذا اولا اما ثانيا واضح انك راجل عبقرى و جامد جدا التعديل اللى انت بتقوله ممكن اعمله مع العلم انى حامشى على بنزين 92 بس اعمل التعديل بعد التضبيط و لا قبل ما اضبط البوبينة

الف شكر على ذوقك

طبعاٌ التعديل بعد ما تظبط المشكله اللى عندك و تشيك على الحاجات اللى قولتلك عليها بشويه علشان تحس بالفرق

على فكرة انا جديد تماماً فى الانوس و تعتبر اول عربية نظيفة لى بعد ما كنت راكب بولونيز 88
و كمان لو فى فرصة ارجع فى البيعى انا ناوى اجيب لانوس شيفروليه تبقى حلوة احسن من ديه ولا اظبط اللى معايا و عوضى على الله فى اللى حادفعه و رجاء تقولى تقريبا الإصلاحات ديه حتكلفنى كام
طبعاٌ الجديد جديد

بس لو العربيه كويسه يبقى ماشى الحال

مقدرش اقولك على سعر حاجه انا مشوفتهاش

و معذرة لللإطالة
ولا يهمك تحت امرك

المهم اكون قدرت افيدك

ابو فارس
01006898520
شاهدوا كل جديد على قناتى على اليوتيوب من هنا