قديم 29-06-2010, 12:29 PM
الصورة الرمزية smasherone
smasherone smasherone غير متواجد حالياً

smasherone has a spectacular aura aboutsmasherone has a spectacular aura about
Smile رد: أقصى قوة ممكن يوصلها موتور ١٦٠٠ cc بعد التعديل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo akef مشاهدة المشاركة

انا معاك يا مان كلام تمام 100% مفهوش غلطه الحقيقه و معلشي يا ملاك الكوري هي دي الحقيقه

اما ملاك الصيني نو كومنت ميدوروش علي حاجه و ميخفوش لان محركتها مش بتجري اصلا
اليباني مناس و مظروط يا مان اغلب الاوقات و اعتبرها الوسط بين الامريكي و الالماني اما المريكي بيرمو اجسام كبيره اوي و ده طبعا بيعلي الثبات و الفرامل بس بيعجز المحرك شويه و صوته مش بيطلع زي المحركات الكوري مع انه افضل منهم اصلا و الالماني هو افضل فئه حجم وزن محرك نظام تعليق مفهمشي غلطه و الايطالي و رمزه فيات مركه العجائب في رايي حجم صغير و وزن ثقيل و محرك جبار و ثبات عالي و باقي الصناعات الاوروبيه جميعها رائعه ولكن دول ابرز الصناعات

الامريكي مبقاش كبيروانظر للنيون اللى اصغر من النوبيرا و مع ذلك 2000 سي سي و الفيات عربيات ممتازه ولكن ليست ثقيله البونتو وزنها اقل من 1000 كيلو جرام و ثابته بالنسبه للفئه بتاعتها وأرجوقراءه ردي على أستاذ خالد
تاني حاجه المعلومات واضح انها قديمه الخريطه العالميه تغيرت و في يوم من الايام الياباني كان بيتقال عليه زي الكوري و اكثر الان شركه هيونداي الثالث على العالم بالاضافه لانه لا يمكن مقارنه سياره وقف انتاجها خارج مصر مثل الفيرنا بالسيارات الحديثه هيونداي و ده مثل ليس أكثرلدبه السياره جينيسيس التي تتفوق على سيارات الفئه الخامسه و الايكلاس في المرسيديس من حيث الثبات و قوه الاداء و حتى الفخامه بلاش نعمل زي الكفار زمان لما قالوا هذا ما وجدنا عليه اباءنا انا بهزر عشان محدش يزعل مني

لكن بجد يا جماعه طبعا كامل احترامي لزوي الخبره في تصنيع السيارات لكن النهارده مينفعش تقول ده كوري زي زمان النهارده المونديو كان فيه مشاكل الالنترامبتعطلش!!!فاهمني انا بس كل اللي ارجوه انكوا تتطلعوات على السوق العالميه و ما حدث من تطور

اللى عايزاقوله على الصيني مع تحفظي عليه احنا صنعنا عربيات من قبليهم زي الرمسيس ولكن هما عمرهم كله في صناعه السيارت قصيرمثلا شيري بقالها 10 سنين من 2000 شوفوا فرق التطور ون كانت لا تخلوا من العيوب و تخيلوا ان التطورده حصل في 10 سنين بس!! تخيلوا كمان 10 سنين زيهم و حتفهموا قصدي متقارنش طفل زكي جدا عنده 10 سنين بمسن عادي جدا بس عند100 سنه

AHMED SALEM WAS A SINGER
WWW.AHMEDSALEM.NET