قديم 01-11-2011, 10:06 AM
الصورة الرمزية noor a.s
noor a.s noor a.s غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرية - مسلمة - You can win life by all means, if you simply avoid two things in your life... Compa
التخصص العملى: اعمال إدارية
هواياتي: القراءة - الصداقة

noor a.s has much to be proud ofnoor a.s has much to be proud ofnoor a.s has much to be proud ofnoor a.s has much to be proud ofnoor a.s has much to be proud ofnoor a.s has much to be proud ofnoor a.s has much to be proud ofnoor a.s has much to be proud ofnoor a.s has much to be proud of
افتراضي رد: إلى الفيرناوية اللى عندهم أى أستفسار أو مشكلة بخصوص الفيرنا الجميلة يتفضل وهنساعده ان شاء الله

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tonsy1979 مشاهدة المشاركة

مبروك يا فرناوية هانم وربنا يديكى خيرها ويكفيكى شرها بصى العربية عموما ما بتحتاجش تسخين ولا حاجة بس روح العربية الزيت والمياه يعنى الزيت يتغير فى مواعيده وبالنسبة لك علشان انتى ست فوضى امرك لله وتابعى الصيانة الدورية مع غبور واشترى دماغك والعربية ممتازة واعطالها مش كتيرة بس لو ايديك فيها باستمرار ومتهملهاش
وبعدين انتى دلوقتى فى فترة التليين يعنى يستحب اول 5000 ك متزوديش السرعة عن 90 ومتحرقيش غيارات يعنى متخليش صوت الموتور يبقى عالى و RBM ما يعديش 3 علشان تحافظى على طول عمر الموتور وعلى مهلك وواحدة واحدة وربنا يسترها معاكى ومعانا ... وفى اى وقت لو عندك اى استفسار انا وزملائ الاعضاء موجودين ... ولكى تحياتى
متشكرة جدا على رد حضرتك واللى فهمته انى مش لازم اسخن العربية يعنى ادور وأطلع ؟؟ طيب ازاى محرقش الغيار يعنى مثلا انا معظم مشاويرى فى قلب المدينة يعنى مش بزود عن اربعين بكون عالتانى والأول لازم اغير عالتالت ولا عادى اروح وارجع عالتانى مع العلم ان اطول مشوار مش اكتر من تلت ساعة مثلا ؟؟ وكمان سمعت انى لازم ازود الكاوتش كل كام يوم ؟ الكلام ده صح ؟؟ وكمان سؤال ايه الحاجات اللى تخرجنى من الضمان لو عملتها ؟؟ يعنى تعديلات فى العربية ؟؟ وموضوع الزيت ده اتغير فى صيانة الألف خلاص واعتقد انه هيتغير فى الصيانة الجاية متهيأهلى ال10000؟