قديم 16-05-2009, 01:54 AM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عربية رينو كليو موديل 93..ايه رأيكم ؟؟ أدوس ؟؟

الموتور ده نفس الموتور بتاعى بس العمه بتاعت الكاربيراتير مختلفه انما شفت صورته فى الكتالوج بتاعى قبل كده يعنى الموتور ده كان بينزل فى ال19
نا كنت عايز اقولك كده بس بصراحه دى كلها كانت معلومات خارجيه مكنتش متأكد منها انما بعد الصوره دى هو نفس الموتور وهتلاقى مكتوب عليه رسمه البوجيهات NGK 9m
بص لو الموتور حالته حلوه اعتمد على الله وخدها بس تبقى تكشف على التكييف ولو طلع شحن بس يبقى عليك لو طلع شحن وصيانه يبقى الصيانه على الراجل والشحن عليك انت
وبالنسبه للرش ده هيتكلف انت وظروفك مع الدهان والصنايعى برضه
اتأكد ان الموتور حالته كويسه ومظبوط واتكل على الله
هى كده بالحاله دى ممكن تعملها فى حدود ال20 الف لانك هتصرف عليها وهتتعطل عليها برضه
يعنى هى فى الطبيعى بتعمل فى حدود ال25
انما دى لو خدتها ب20 وصرفت عليها دوكو 1000
يبقى 21 والكاوتش هيبقى طقم ب1000 جنيه
يبقى 22 الف
ترويق العربيه عموما سيور وشده كهربا وميكانيكا هتاخدلها بتاع 1000(لانها واقفه ومش مضمون فيها ايه)
يعنى هتبقى فى حدود ال23 والبطاريه بتاع 500 يعنى 23500
وقول 500 ترويش فيها يعنى 24
وبتاع 700 او 800 تسجيل ونقل فى المرور وكل الدنيا دى
هتقف فى الاخر فى حدود ال24500 تزيد او تقل حسب الظروف انما مش فى كتير فى رنج ال500 جنيه ازيد او اقل عن الرنج ده
وفى الاخر لو العربيه حالتها حلوه كأساسيات يبقى مش مهم اى حاجه تانيه
اخوك بوب

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس