قديم 01-11-2012, 07:24 PM
الصورة الرمزية Sky_Rider
Sky_Rider Sky_Rider غير متواجد حالياً
من انا؟: كان نفسي اطلع طيار .. طلعت مدير نظم معلومات .. :)
التخصص العملى: مدير قسم نظم معلومات
هواياتي: الطيران و علومه - السيارات وكل ما يخصها

Sky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to behold
افتراضي رد: ايمجراند .....خدعه جديده من غبور

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MmFFoR مشاهدة المشاركة

انا ملاحظ ان الفكرة كلها ان كل اللي بيسوقوا للعربية و بيدافعوا عنها غالبا حاجزين السيارة فاللي بيحصل دا ليه مصدرين يا اما محاولة اقناع ذاتية لنفسه ان السيارة ممتازة و ان اختياره صائب عن طريق انه يعيد و يزيد في النقطة دي - السيارة ممتازة - السيارة روعة - السيارة فلة شمعة منورة و هو بالطريقة دي بيقنع نفسه قبل غيره و بيحاول يريح باله انه مغلطش و غيره

يا اما لما وقع اختياره على السيارة عقله الباطن بيدفعه انه يعمل دعاية ايجابية للسيارة علشان الكثيرين غيره يشتروها و بالتالي يحقق الشعبية للسيارة و تتوافر قطع غيارها و ترخص بغض النظر عن قيمة السيارة و جودتها الفعلية - و مش مهم تكون حلوة او وحشة

اخي انا رأيي انك تلتزم الصمت و تتوقف عن الدعاية للسيارة لحد ما تستلمها و بعد الاستلام اعمل تقرير اسبوعي او كل 500 كم حتى و قول كل ملاحظاتك عن السيارة سواءا سلبية او ايجابية و ساعتها بس رايك حيكون محل ثقة و احترام لان المثل بيقول اسال مجرب و لا تسأل طبيب (او خبير )
و اوعدك لما تكون السيارة تحت رجلك ان انا اول واحد حصدق كل بيوت الشعر و النثر اللي حتالفها فيها

اولا يا اخي احب اوضح لحضرتك ان المشاركات كلها تمت ووصفت على اساس المعاينة في المعارض.. محدش قال انه خادها لفة .. و مش انا ولا انت ممكن ننجح عربية و ننشرها او نفشلها عن طريق مشاركة على النت .. اقل من 5% فقط من العملاء هم من يقرؤن هذا .. العربية الناجحة بتفرض نفسها على الكل حتى لو مش عاجبة بعض الناس .. و العربية الفاشلة بتثبت فشالها للكل حتى لو ليها بعض المحبين المنحازين اليها ... وبرضو مش هبطل اعبر عن اللي انا شايفة حتى بعد ما حضرتك طلبت منا التزام الصمت .. من يريد ان يلتزم الصمت فله هذا .. ومن يريد ان يتكلم فله هذا ..

انتظر التقارير ...