قديم 01-11-2012, 06:37 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ايمجراند .....خدعه جديده من غبور

انا ملاحظ ان الفكرة كلها ان كل اللي بيسوقوا للعربية و بيدافعوا عنها غالبا حاجزين السيارة فاللي بيحصل دا ليه مصدرين يا اما محاولة اقناع ذاتية لنفسه ان السيارة ممتازة و ان اختياره صائب عن طريق انه يعيد و يزيد في النقطة دي - السيارة ممتازة - السيارة روعة - السيارة فلة شمعة منورة و هو بالطريقة دي بيقنع نفسه قبل غيره و بيحاول يريح باله انه مغلطش و غيره

يا اما لما وقع اختياره على السيارة عقله الباطن بيدفعه انه يعمل دعاية ايجابية للسيارة علشان الكثيرين غيره يشتروها و بالتالي يحقق الشعبية للسيارة و تتوافر قطع غيارها و ترخص بغض النظر عن قيمة السيارة و جودتها الفعلية - و مش مهم تكون حلوة او وحشة

اخي انا رأيي انك تلتزم الصمت و تتوقف عن الدعاية للسيارة لحد ما تستلمها و بعد الاستلام اعمل تقرير اسبوعي او كل 500 كم حتى و قول كل ملاحظاتك عن السيارة سواءا سلبية او ايجابية و ساعتها بس رايك حيكون محل ثقة و احترام لان المثل بيقول اسال مجرب و لا تسأل طبيب (او خبير )
و اوعدك لما تكون السيارة تحت رجلك ان انا اول واحد حصدق كل بيوت الشعر و النثر اللي حتالفها فيها