قديم 21-01-2011, 03:01 AM
hatem_eg hatem_eg غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مدير مشروعات

hatem_eg has a brilliant futurehatem_eg has a brilliant futurehatem_eg has a brilliant futurehatem_eg has a brilliant futurehatem_eg has a brilliant futurehatem_eg has a brilliant futurehatem_eg has a brilliant futurehatem_eg has a brilliant futurehatem_eg has a brilliant futurehatem_eg has a brilliant futurehatem_eg has a brilliant future
افتراضي رد: رابطة مالكي الكيا سيفيا فيد واستفد ( صداقة - نقل خبرات )

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة retaliation مشاهدة المشاركة

.
.
.
وفيها شوية حاجات كده عايز أخد رأيكوا فيها
- صوت الموتور خشن شويه و فى صوت تكتكه زى مكنة الخياطه

>>>> دي يا باشا صوت البلوف ( التكاهات ) هو اللي بيعل الصوت ده ، وظهر عندي مأخراً ( بصره ) وكده عاوزين تغيير ، اهتم بالزيت وماتسيبوش كتير ، انا عن نفسي مش بسيبه اكتر من 2000 كم ، والمره اللي بعديها بغير معاه فلتر زيت ، لما تيجي تدور الصبح ، ماتدوسش بنزين خالص سيبها هي مع نفسها تسخن لحد ما المؤشر بتاع الحراره ، هه يبتدي يطلع
..... و فى مشكله مع المروحه ما بتشتغلش أوقات و
بتعلق >>>> خد بالك من النقطه دي مهمه جدا عشان ما تضيعش الماتور حرام ،،،، امشي مع السلك اللي طالع من المروحه حتلاقيه شابط في الماتور بفيشه بلاستيك بيضة ( حساس الحرارة ) ،،، غالبا حتلاقي عليه ترشيح زيت من غطى التكاهات وممكن تكون الفيشه بتاعته بتعلق السلك ملمس جواها ساعات يشتغل وساعات يعلق ،، ده وطبعا في في نص السيلك اللي بين المروحه والماتور فيشه بردو تانيه طويله شويه ، هي كمان ممكن تكون بتلمس ساعات وتفصل ، اول ما الحراره تيجي على النص اقف فورا وسيبها لحد ما تبرد ( الطبيعي تحت النص بشرطة ) وشيك على السلك اللي بقولك عليه ده

وطبعا المشكله المشهوره بتاعة السيفيا التابلووووه حله ايه >>>> انا عن نفسي اعتقد تجربة اخونا Sharooo هو اللي حعمله عندي

[/QUOTE]