قديم 24-02-2011, 05:39 PM
الصورة الرمزية Toyota Corolla
Toyota Corolla Toyota Corolla غير متواجد حالياً
من انا؟: أحمد محمد حسنين
التخصص العملى: Engineer at Ainshams University

Toyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أنا مقاطع الزيت و محصلش أى مشكلة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mmffor مشاهدة المشاركة

انا جلربته, بصراحة لو العربية زيرو و استعمالها نضيف يعني مش فرك و قرص على الموتور ممكن توصل بالزيت لحد 30 الف كيلو استعمال عادي مع ضرورة انك تكشف على الزيت على الاقل كل اسبوع تشوفه نقص او اتحرق
لكن لو العربيه مستعملة او قديمة شوية الافضل انك تغيره كل فتره محددة
بس انا اعتقد ان موضوع عدم تغيير الزيت لفترات طويلة مناسب اكتر لاوروبا نظرا لبرودة الجو هناك , لكن هنا ارتفاع درجات الحرارة بيؤدي لفقد الزيت لزوجته
هههه هو من ناحية الفرك و القرص فا انا بقرص الماتور على طوول عشان طول عمرى مستعجل فى مواعيدى و لحد الان محستش بضعف فى اداء المحرك و العربية اساسا خليجى 2009 و شكرا على مشاركتك