قديم 19-06-2011, 05:19 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute
مميز لكل اللي عنده مشكلة تزييق في عفشة اللوجان ......... الحل السحري

السلام عليكم

كنت من فترة غسلت العربية وبعد الغسيل حسيت ان العفشة بتزييق او بتكتتك لو ماشي بطئ في حتة مكسرة وكان الموضوع ده بجد عاملي قلق لاني بنزل النخيل كتير وهناك الطرق كلها مدششة ولازم تمشي بطئ وبالتالي تزيق العفشة حتمي وبجد كنت ابتديت اتخنق لغاية لما اكتشفت الحل السحري وباذن الله الاكيد للموضوع دا

white grease

https://www.khlubes.com/white-lithiu...ans-pi-67.html

او الشحم الابيض اسبراي بحوالي من 25 الي 26ج بس والله سحر بقالي كتير مامشتش بالعربية مكتومة بالطريقة دي لا تزييق ولا تخبيط والغريبة ان الباور بقي اخف وطريقة استخدامة من اسهل ما يكون - انت تغسل العربية غسلة حلوة وتنشف مطرح الجلب بالهوا كويس وبعدين تركب الانبوبة الرفيعة في البخاخ وترش علي كل جلب العربية من قدام ومن ورا خلص العلبة علي الجلب كلها بس يا معلم وامشي - احساس رائع الحمد لله

في محطة البنزين اللي عملت فيها الموضوع دا بيقولولي ان الشحم دا دايما بتوع العربيات الامريكاني و ال 4X4 بيعملو الحكاية دي كل 6 شهور عشان العربيات دي مفهاش مشاحم ولو اتحط شحم عادي بيلم تراب وفايدتة بتبقي اقل من ضررة لكن الشحم الابيض دا ما بيلمش تراب ومالوش اضرار

ودي كانت نهاية التزييق في اللوجان

تحذير هام - الاقي واحد بقي بعد كده طالع يقولي اللوجان بتزييق ابعدوا عنها يا اخواني الاعزاء جايز اكون انا حالة فردية الله اعلم

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima