قديم 07-01-2012, 03:45 AM
الصورة الرمزية Felefel Ahmed
Felefel Ahmed Felefel Ahmed غير متواجد حالياً
من انا؟: 18 سنه عربيات
التخصص العملى: Senior Supply Chain Manager, now Project Manager
هواياتي: سيارات , صيد, غطس , PS , سفر ,كره سله سابقا

Felefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond repute
افتراضي رد: إلى الفيرناوية اللى عندهم أى أستفسار أو مشكلة بخصوص الفيرنا الجميلة يتفضل وهنساعده ان شاء الله

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rabet007 مشاهدة المشاركة

صباح الفل على احلي فيرناوية انا عندي مشكلع غريبه كده
انا لما اجي ادوس فرامل بسمع تكه كده من ادام او من وار والله ما عارف احدد مصدر الصوت منين
ياتري الصوت ده سببه ايه ممكن علشان اكون حاطط حاجة في الشنطه او عيب من الرجلاش ام ماذا
وكل سنه وحضراتكم طيبين
السلام عليكم
اول حتجه تبص علي رجلاش الفرامل ممكن يكون منه
2- تيل الفرامل الأمامي (ليه كلبس) لو لسا مغير التيل ممكن سايب أو ممكن يكون التيل هواا (نعيم) فا التيل بيتحرك فى مكانه من ضغطه الفرامل
أول ماتسمع صفاره مع التكه أغسل التيل أو نضفه بالهوا (الأفضل شيله ونضفه) لأن الصفاره ديه يا تراب أو كلبس التيل بيحك فى الطنبور يبقى لازم تغير التيل علشان ميعملش ريجه فى الطنبور

Ahmed Felefel