قديم 11-10-2011, 02:31 PM
كيا سيفيا كيا سيفيا غير متواجد حالياً

كيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هل البى واى دى هتيبقى مرادف للتاكسى فى مصر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lonedoctor مشاهدة المشاركة

حياك الله
السيارة جيدة جدا وممتعة فى القيادة واقل السيارات من حيث المشاكل التقنية وقطع غيارها متوفرة ومتنوعة وسعرها جيد بالنسبة لامكانيتها الكثيرة والفعالة
توكل على الله ولن تندم واشتريها
حتى ولو التوكيل موش عاجبك فهو على الاقل ليس اقل من التوكيلات الموجودة فى مصر كما تفضلت ودى للاسف بيئة عامة وثقافة فى مصر وهى عدم احترام المستهلك وانعدام الثقافة التسويقية الجيدة وده امر عادى فى الدول النامية انت موش فى بريطانيا ولا امريكا
حتى عندنا هنا فى السعودية بالرغم من جودة خدمات ما بعد البيع يوجد مشاكل كتير متشابهةولك ان تتصور صيانة ال20000 كيلو لسيارتى الكورولا هنا فى السعودية تكاليفها 850 ريال علشان زيت وفلتر وفلتر هواء وبوجيهات ودى قيمتها 200 ريال لو عملتها فى محل غيار زيت فى الشارع فى نصف ساعة وفى المقابل كل الحاجات اللى موش عاجبانى فى السيارة لم يلتفتوا اليها وانا موش فاضى افضل رايح جاى وشكاوى وخلافه انا ممكن اعمل كل الكلام ده بره برخص التراب وموش علشان التوكيلات وحشة موش هنركب سيارات دى اصبحت من اساسيات الحياة
توكل على الله واشتريها ولن تندم او تعانى مشكلة كبيرة ان شاء الله
تقبل تحياتى
كلام تمام وسليم وجميل 100*100 وانا معايا العربيه من شهر ولما اركبها بأنسى التوكيل وقرفه بصراحه والحق يقال عربيه ممتازه ويتدفع فيها اقل من مقابل القيمه اتوكل على الله يا ابوالعز مش هاتندم