قديم 08-09-2013, 04:58 PM
zing0 zing0 غير متواجد حالياً
هواياتي: Kung Fu - Reading

zing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لسه بتنقص ايه الحكاية ؟

بص يا باشا
هو أنا الموضوع عندى تقريباً زيك بالضبط, برضه المياه لازم أتابعها يومياً و برضه بتقل بسرعه و لازم أفضل أزودها كل يومين تلاته. مش فاضى لها اليومين دول.

أنا إللى أعرفه, دورة التبريد المائى دائرة مغلقه, يعنى المفروض مفيش تسريب و لا بخر من أى حته
المفروض نراجع على الخراطيم و الكوليهات بتاعة الربط لازم نحرق شويه عليها و نتأكد من سلامة غطاء القربه و الريدلتير و طبب المياه غللى فى جسم الموتور.
أنا حطيت قبل كده لفتين تافلون (بتاع السباكه) على كل الأماكن إللى بيركب فيها الخراطيم (قبل تركيبها طبعاً علشان أعرف أكبس الخراطيم و أحرق على الأفيز بتاعها) لأن المياه كانت واكله المواسير الحديد.(معلش المستعمل ياما فيه بلاوى)