قديم 09-01-2013, 11:48 PM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أنواع الريسيفرات الFULL HD المختلفه في مصر واثمانهم وامكانياتهم وافضل نوع

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng/walaaeldeen مشاهدة المشاركة

السلام عليكم

انا سمعت بانه بيفتح لمدة سنه وانواع سنه ونصف ونوع سنتان
هل هو فعلا بيختلفو في الفتره ولا دي اشتغاله
وبعد ما تخلص فترة الفتح هل ممكن الواحد يمد الأشتراك وبكام
والله المستعان

كل شركة بتقدم عرض على الرسيفر علشان يستميل الناس يعنى فى رسيفر بيقدم 6 شهور وفى سنة وفى سنة ونص وفى سنتين..المعظم بيقدم سنة سرفر مجانى..

بعد ما تخلص المدة هتلاقى مئات السرفرات المدفوعة اللى بتشترك فيها والأشتراك حسب الطلب. يعنى كل ما عدد القنوات المفتوحة زاد كل ما كانت الباقة أغلى ولكن فى العموم بيكون قيمة الإشتراك الشهرى بين 20 جنية و 40 جنية على حسب القنوات المفتوحة...وعادة بيكون الإشتراك لمدة 3 شهور علشان لو مش عجبك الحال تغير السرفر. وأهم مشاكل السرفرات هى أما التقطيع أثناء البت أو فى بعض الأحيان القليلة بيكون واقع لانه بيعتمد على وجود الكهرباء وأن الأجهزة تكون شغالة بإستمرار....

وطبعا سواء كنت فى السرفر اللى بيجى مع الجهاز أو السرفرات الأخرى فلابد من توافر خط نت متصل بالجهاز بصفة دائمة زى الكمبيوتر كدة. ولهذا فلابد أن يكون الرسيفر فيه مكان لجاك النت....