قديم 02-03-2012, 04:57 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute
افتراضي رد: بيجو 504.... سيارة تحترم نفسها فاحترمها الناس

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مستجدة مشاهدة المشاركة

هى بصراحة يتقال عليها كثير
و ديه مشكلة زوجى من يوم ما ركب عربيات من سنين و هو بيركبها و بقاله 4 سنين عايز يشترى عربية بدلها حمالة اسية و تنفع كملاكى و نقل مش لاقى .
و رغم انه جت فترة قرر بيعها نهائى بدل ما طلع عينه فى التدوير على قطع غيار لها الا انه مقدرش يستغنى عنها و عمل لها عمرة موتور و شوية تضبيط لغاية اما ربنا يلهمه ببديل

شوية يقول تيجو
شوية يقول افانزا

و ربنا يسهل
هو كمان فين العربية اللى تجمع كل دة وبسعر مدروس ومنافس هى فعلا العربية كانت ولازالت لدى الكثير ماسكة نفسها
ممكن اقول اقتراح والله انا نفسى اعمله لو مكان زوجك المحترم اجيب تويوتا هايس انا سقتها الاسبوع اللى فات واندهشت ومش مصدق نفسى العربية كنت فاكرها بنزين والله طلعت ديزل لا يوجد ضوضاء لا بالداخل ولا بالخارج وكمان تيربو نعومة وسرعة واستجابة وتسارع وقول كل اللى نفسك فيه مش ممكن ووضعية ومركز مرتفع لو اتعملت من جوة زى الفان ويركب فيها كراسى طياره ويتقلل عدد الكراسى حتكون روعة ومتحسش بوعورة او تضاريس الطريق رغم انها محور ثابت خلفى نزلت تحت العربية ودهشتى كانت اكبر لما اكتشفت انها من غير شاسية عربية مدمجة قطعة واحدة الجسم لكن اكيد هذا لا يعيبها وحلو جدا طريقة عصا نقل الغيار الفتيس او الجير شيفت روعة فعلا عربية عزم جبار ومتهورة تخليك نفسك تبقى سواق ميكروباص هههههه وشكرا ودمتم بود