قديم 14-07-2010, 06:22 AM
SHERIF MARLBORO SHERIF MARLBORO غير متواجد حالياً
من انا؟: /طالب!/سائق
التخصص العملى: علوم الحاسب الالى و نظم المعلومات
هواياتي: الكمبيوتر التأمل حب الجمال

SHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond repute
افتراضي رد: نصائح للتعامل مع النقل اثناء السير بالقرب منهم

بأمانة انا بحبهم اكثر من الملاكى سواقين محترفين بجد و ناس بتفهم و لما تحترمه يحترمك يعنى جرب كده فى طريق وحش و مشغل النور العالى و انت رعشتله هتلاقى استجابة سريع(بلاحظها كتير جدا فى النقل التقيل الملاكى الاقيه مصدر الطرشه و عامل عبيط (مش كلهم)
خليك وراه فى طريق ضيق و خلى نورك هادى و كلكس خفيف و رعش على طويل يديك سكه بمنتهى الأحترام بس على فكرة فيه حجات بتحصل مش مسؤوليتهم زى مثلا عندهم منطقة كبيرة المريات مش بتشوفها لازم و انت ماشيه معاه توريله نفسك لأنى لو مشفكش هيبهدلك و احسن شىء توريله نفسك برعاش لانى الكلاكس مستفز و انت معاهم داخل المدينة احترم احجام العربيات الكبيرة فى الملفات و التقاطعات و معاهم ركز فى الاشارات و الرعاش هترتاح و بأمانة بطمنلهم اكتر من الملاكى بصرحة بحس انهم سيقين و خلاص مشكلهم سويقه بجد و السواقة مفهومية و لو كل واحد قدر نفسه مكان اللى قدامه هيلاقى نفسه بيتفاداه و بيقلل نسبة الاحتكاك او التصادم او الخطأ و لوعاوز تعديه تديله اشارق و تجرى او تمشى ورا و اياك تولع نور كبيرة وره علشان بيتعموا لانى مش بيشوفوا حاجه خالص لانى المراياكبيرة و بتعكس نور جامد عليه ولابيشوف ادامه ولا وراه
على فكرة انا بسوق نقل خفيف