قديم 23-05-2009, 09:10 PM
الصورة الرمزية esam_comm
esam_comm esam_comm غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: السيارات

esam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مقارنه بين الاوبترا و دايو نوبيرا و ماتركس

عن تجربه

الاوبترا جميله وواسعه وسحب عالي وبتجمع بسرعه بالنسبه لوزنها وفئتها ده بخلاف الثبات انا مره سافرت بيها العريش من القاهره رايح جاي في نفس اليوم تحفه بصراحه فيها عيب واحد خطير جدااااااااا التوكيل اسعاره غاليه نار (منصور) بيربي الناس اللي بتشتري الشيفروليه بصراحه واسال علي اسعار الصيانه وقطع الغيار في التوكيل وانت تعرف

النوبيرا بصراحه سياره فاشله وكبيره علي الفاضي وبحس انها تقيله علي الماكينه بتاعتها وانا عن نفسي مابحبهاش وبتخسر كتير في بيعها ومش بياعه

الماتريكس

جميله وواسعه وعمليه ومرتفعه عن الارض وسافرت بيها الاسماعيليه مرتين بس بصراحه بعد 130 بتسمع صوت دبدبه وبتحس ان العربيه بقت خفيفه جدا بس هي فيها حاجه غريبه جدا وانت قاعد علي الدريكسيون زاويه الرؤيه بتاعتها جميله جداا وفيها كمان اماكن تخزين كتير في الصالون وكمان في الشنطه

ياريت اكون قولت حاجه تفيدك في قرارك
وبالنسبه للميتسوبيشي 1300 اوعي تجيبها لان العربيه فعلا بتموت مع التكييف بس ال1600 خطيره جدا واحسن من الاوبترا والماتريكس والنوبيرا طبعا

م عصام بدوي