قديم 18-02-2015, 01:52 PM
الصورة الرمزية مصطفى-حسن
مصطفى-حسن مصطفى-حسن غير متواجد حالياً
التخصص العملى: صاحب محل
هواياتي: غطس حر

مصطفى-حسن has a brilliant futureمصطفى-حسن has a brilliant futureمصطفى-حسن has a brilliant futureمصطفى-حسن has a brilliant futureمصطفى-حسن has a brilliant futureمصطفى-حسن has a brilliant futureمصطفى-حسن has a brilliant futureمصطفى-حسن has a brilliant futureمصطفى-حسن has a brilliant futureمصطفى-حسن has a brilliant futureمصطفى-حسن has a brilliant future
افتراضي رد: طريقة مبتكرة لحل مشكلة الحارة العمياء لسيارتك بتكلفة 20ج ...بالشرح التفصيلى والصور

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميدو عمر ايمن مشاهدة المشاركة

موضوع رائع من عضو رائع
بارك الله فيك
ربنا يكرمك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نبيل عبدالرحمن مشاهدة المشاركة

موضوعك هام جداً ونظراً لأهميته لسائر الأعضاء فقد تم تثبيته شكراً لك
شكرا ليك يا استاذ نبيل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Marlborooo مشاهدة المشاركة

موضوع حلو والفكرة الاخيرة بتاعتك جامدة بس مشكلتها ان اي عيل غتت هيكسرلك المرايا وممكن تتكسر بسهولة جدا من اي خبطة
المشكلة التانية مفتقدة المظهر الجمالي بصراحة
اعتقد الفكرة ممكن تتطور شوية عشان المظهر الجمالي
بقالها سنة والحمد لله متكسرتش لانى مثبتها كويس باربع مسامير وجارى العمل على تحسين المظهر الجمالى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zing0 مشاهدة المشاركة

كلام زى الفل
لما أشتريت العربية كان المالك السابق مركب مراية بانوراما فوق المراية الأصلية , بس الإفتكاسه اللى أضفتها تمام التمام التمام أوى جداً خالص.

بس كنت عاوز أوضح حاجة برضو من واقع التعامل معاها و من واقع الصور
الأبعاد فى البانوراما أبعد من الواقع زيها زى المرايات الصغيرة اللى حضرتك ذكرتها فى أول الموضوع, علشان كده الإعتماد عليها فى كشف الطريق فقط و ليس فى تقدير الأبعاد. و المرايات الجانبية هيا الأساس فى تقدير المسافه بينك و بين اللى جنبك و اللى وراك, و لما تركن البانوراما مش هتساعدك فى ضبط المسافه بينك و بين اللى وراك.

بس الفكرة تستحق كل تقدير, و للأمام دائماً يا أستاذ مصطفى ,. نتمنى منك المزيد.
انت عندك حق فى الابعاد بتختلف فى البانوراما لكن بنسبة 10% فقط لكنها ارحم من المرايات الصغيرة اللى بتلزق على طرف المراية لان الابعاد فيها كارثة لكنها ممتازة فعلا فى كشف الطرق

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaled_k21 مشاهدة المشاركة

لك جزيل الشكر علي تعبك و الله

كفايه انك صورت و تعبت و شرحت - قليل من يشارك و انا منهم و الوم نفسي علي كده

بس بصراحه هو النقطتيين بتاع المظهر الجمالي و اي عيل غتت هايكسرها موضوع يستحق الاهتمام

بس اعتقد انه ممكن يكون فيه افكار نتجنب بيها النقطتيين

لك مني كل الشكر و جعله الله في ميزان حسناتك

جارى العمل على تحسين الشكل الجمالى والحمد لله راكبة بقالها سنة ومتثبتة كويس جدا

صفحتى على الفيس https://www.facebook.com/profile.php?id=1000015256 47162