قديم 01-06-2012, 09:03 PM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أعرف كل شئ عن السباكة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابوشروق مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
سيدى الفاضل أعتذر على التأخر فى الرد وذلك لأنشغالى أعتذر بشدة
بخصوص العيب الموجود بالخلاطات فده بسبب
تلف قلب الخلاط والجزء المسؤل عن العطل ده بتسمى التيله ودى بتركب فى القلب لتحكم فى الغلق والفتح ويمكن تغيرها وصيانة قلب الخلاط ولو حالة القلب تالفة تماما يمكن تغيره وهو متوفر بكثرة ويفضل شراء الايطالى وسعره تقريبا 10 الاصلى والتقليد ب 5 جنيهات
بخصوص مشكلة السيفون فممكن حضرتك ترفع غطاء السيفون وتقلل منسوب المياه عن طريق العوامة وممكن شراء طقم صيانة لماكينة السيفون وهو عبارة عن عدد 2 كاوتشه واحدة للعوامة والثانية للقلة الخاصة بطرد المياه
أرجو من المولى عز وجل أن أكون أفدتك وأنا تحت أمرك فى أى شىء
أخوك أيمن أبو شروق
01005314147
01287710555
أنا اللى بشكرك بشدة يا أبو شروق. انت فعلا أستاذ وخبرة وكلامك يستاهل ثقلة ذهب. ربنا يزيدك من المعرفة.

أنا ممكن أغير القلب كلة عادى دى كلها 20 جنية للأثنين. ادول على الإيطالى. ولكن أليس مبكرا جدا أن يتلف قلب الخلاط بمجرد مرور 3 سنوات. هو جومانا دة أبو 370 جنية الطقم 3 قطع ( وش ومطبخ ودش) طلع فشنك ولا ايه,

هل لو كان الطقم أيديال استاندر مثلا كان قعد أكثر. أنا فاكر انه على العلبة بتاع الجومانا كان مكتوب ضمان 10 سنوات باين. هو طقم الأيديال ستاندر الثلاث قطع بكام؟

بالنسبة للسيفون حضرتك بتقول أنى اعدل شوية فى العوامة علشان اقلل من منسوب المياة فكيف يتم هذا. هى العوامة بيكون طالع منها عمود حديد. ممكن توضيح أكثر.