قديم 20-04-2012, 05:08 PM
الصورة الرمزية محمد اشرف
محمد اشرف محمد اشرف غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed ashraf
التخصص العملى: Student
هواياتي: Everything about cars of all types

محمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waelsas مشاهدة المشاركة

تحياتي:.
انا اول مرة اكتب في منتدي وبعد ماشفت الموضوع الجميل ده شجعني اني اسألك بعد اذنك
ايهما تفضل ( جين 2 جديدة & هيونداي اكسنت 2010 او 2011 مش RB ) .
الخوف من الجن 2 في قطع الغيار بيقولوا غالية اقوي ومش موجودة اما الأكسنت معرفش حاجة عن قطع غيارها وهل ممكن اي حد يفهم فيها ولا لازم التوكيل .
ولك مني جزيل الشكر مقدما

اولا شكرا جدا على ردك ثانيا انا عن نفسى افضل الجين 2 من حيث الشياكه والاوبشن الكتير جدا دى على سعرها واوبشن كتير مثل فى منها مانيوال وفى اتوماتيك وتكيف وسنتر وباور وزجاج كهرباء و abs و ebd ووسائد هوائيه ومالتى فانكشن وجنوط اسبور معظمهم وسعرها مثلا من 56000 الى 85000 من موديل 2006 الى 2011

اما الاكسنت عربيه حلوه برده بس بالمقارنه بالبروتون البروتون احسن بكتير بس مفهاش مالتى فانكشن بس فيها تكيف وباور وسنتر وزجاج كهرباء بس الايرباج للاسف معرفش وسعرها فى نفس سعر البروتون

اما من حيث قطع الغيار فالصراحه انا بحب دائما التغير من الوكيل مش من الخارج ولكن من الخارج لا اعرف اذا كان متوفر ام لا

نيجى دلوقتى بالمقارنه بالصور

الاكسنت

طلع فيها ايرباج

اما البروتون

بس عندنا التابلوه العكس طبعا

رايي البروتون

نادى السيارات الصينيه على الفيس بوك نرحب بانضمامكم

http://www.facebook.com/NadyAlsyaratAlsynyh

جروب نادى سيارات البيجو على الفيس بوك
https://www.facebook.com/groups/172929839542780/