قديم 02-12-2010, 04:28 AM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute
افتراضي رد: دليل الطرق المصرية

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة miam0502788391 مشاهدة المشاركة

فى شوية زيادات بسيطة بالنسبة للطريق ده بحكم انى بتردد عليه
اولا كثرة المطبات يعنى تحس انه الطريق ده كان فى الأصل مطبات وبعدين عملوا ليه طريق يمكن اكتر من 50 مطب فى مسافة 55 كيلو من المنصورة لفارسكور وعند كل بلد او قرية على الاقل مطبين او تلاتة ودى بتبقى كارثية بالليل لأن الطريق زى ما حضرتك عارف مظلم والغريب على الطريق لا يراها
ثانيا الكمائن : واشهرهم اللى فى نهاية حدود الدقهلية قبل دمياط وبالتحديد عند قرية بساط كرم الدين وكل مهمة هذا الكمين تقليب خلق الله يعنى انا مرة شوفت العساكر موقفين واحد معاه موتوسيكل وله كرسى جانبى زى بتاع مشرفين الزراعة زمان والراجل كان معاه مستحضرات تجميل فلازم يسيب لهم حاجة علشان يعدوه قام الراجل مطلع علبة كريم شعر لهم تمنها حوالى 7ج..... وحاجات من دى كتيير
والكمين ده دخل موسوعة جينيس فى عدد المطابات 6 مطبات واحد قبله وواحد بعده واربعه عنده تحس انك داخل دولة تانية
ثالثا الرادار : مفيش عليه رادار ولا مره شوفت كمين رادار عليه وهما مريحيين دماغهم من كده لأن اكبر سرعة على الطريق 80 كيلو
هههههههههههه
خد دى
من دمياط حتى بنها طريق كفر سعد / شربين / المنصورة / بنها 97 مطب صناعى
طب انا عرفت عددها ازاى ؟؟؟
فى يوم راجع من دمياط تعباااااااااان جدا
وقررت النوم فى الميكروباس وكل م اجى اركن دماغى على الشباك اللى كان جنبى السواق يطلع مطب يخبطنى فى الزجاج اقوم صاحى
وروحت البيت عندى صداع فظيع
وقررت اعرف عدد المطبات دى لانها مزعجة بطريقة سخيفة
وفى المرة اللى بعدها ركبت الميكروباس وانا راجع وامسكت ورقة وقلم وكل م يطلع مطب احط شرطة (علامة ) فى الورقة حتى وصلنا بنها ولما روحت البيت عديتهم لقيتهم 97 شرطة (علامة) معظمهم قبل المنصورة
وانا جبت سيرة الكمين اللى بتحكى عليه ده وقلت ان اكبر نشاط بيعملوه هو التثاؤب يعنى النوم وهو على فارسكور لكن قرية بساط اعتقد انها على طريق كفر سعد وليس عندها كماين ان لم تخننى الذاكرة