قديم 26-08-2014, 10:25 PM
medo step fire medo step fire غير متواجد حالياً
من انا؟: بحب انظم كل حاجة
التخصص العملى: لسة طالب
هواياتي: التعامل مع انظمة التشغيل و اصلاح مشاكلها

medo step fire will become famous soon enough
افتراضي رد: هيونداي جينيسيس هنشوفها في الشارع امتي؟!!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة no love مشاهدة المشاركة

عامه المشكله في الفتيس الاوتو كانت في النوبيرا فقط
ومينفعش نكون بنتكلم في الاصل عن الجينسيس اللي مازلت مقتنع جدا جدا ان السوناتا اللي اقل منها افضل من الباسات وبعد كده نتكلم عن الالنترا والسيراتو والكورولا والقرش وانت ترجع لورا تقولي الدايو القديم فيه مشاكل
وبمناسبه النص مليون لو في عربيه عايشه كوري تعالي واوريك النترا 2008 مع صاحبي موديل 2008 عامله 387000 كم فابريكه سقف وكبوت وشنطه والمكنه متحلتش حتي لكاوتش صباب و جوان مش حتي شمبر
الاهم بقي اني عاوز عربيه من موديل 2005 حتي الان اوتو كوري ظهر فيها عيب واحد في الفتيس الاوتو سواء كيا او هيونداي
انا مقللتش من قدراتك او خبراتك النظريه او العمليه
وعامه اعتبرني مقتنع بكلام حضرتك او الاونطه اللي انا سميتها
علما ب اني شاري فانتازيا 2010 اول فئه طاسات ب 141 الف جنيه جايبها من 7 شهور والفتيس مطلع عين امي وعامله 80000 الف كم علما بانها كلها فابريكه بره حتي الاكصدامات
وجايب النترا 2014 زيرو خليجي فتحه وجنط وabs واير باج طاره فقط وبركبها اكتر من الاوكتافيا ومستريح معاها اكتر
ولو رجع بيه الزمن تاني مكنتش جبت الفانتازيا وجبت الالنترا من الاول
بدليل اني ببيعها وهجيب مكانها سيراتو زيرو اول فئه برده وهكمل كلام فاضي فلوس
ودي وجهه نظري الشخصيه ولكل منا راااااااأيه وعامه انا قولتلك اني هبيع الاوكتافيا وهجيب سيراتو
وانت اعمل واشتري كما يحلو لك بفلوسك
وانا اتشرفت بالنقاش معاك ومعلش لو كنت ضايقتك بوجهه نظري
تحياتي
انا فعلا مشفتش عربية كوري فيها مشاكل بلفتيس معادا الافيو وفي ناس قالت اوبترا ودة من المنتدي،،،،،اما عن الالانترا الي ماشية 380 الف عادي ان وعادي ان الموتور متحلش بس شوف اداء العربية و قياس الكبس و بعدين انا بركب مع التاكسجية بتوع الفرنا معظمهم بيغير موتور علي 200 ل 250 الف علي كلامهم و عارف الغاز بيهلك اموتور بس دة دليل بردة ان الماتريل مش اد كدة،، ،،،، ربنا يباركلك في الفنتزياو الالنترا و نا في خلال سنة هاستقل بعربية لان الكرولا والدي ادهالي و هوا معاة 406 الشغل مخصصهالو لكن تعباه و بتعطل كتير و هيغيرها في لفترة الحالية لكن انا ان شاء الله هاجيب فانتزيا زي اللي مع حضرتك مستعملة لكن تكون مشكلة لفتيس محلولة فيها او رينو داستر 4*4 واحد صاحبي جايبها كويسة جدا جدا و سعدت بمناقشة حضرتك جدا و في النهاية العربية اراء و راحة نفسية