قديم 10-04-2010, 04:33 PM
الصورة الرمزية HaMaDa-ToUBaR
HaMaDa-ToUBaR HaMaDa-ToUBaR غير متواجد حالياً
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows
هواياتي: Computers, networks and social relationships

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: بصراحة عيوب ومميزات سيارتي الآن

موضو جميل والله بس انا بقى معلش هتكلم على عربيتى الى لسة بايعها من اسبوعين لان الجديد لسة مقدرش اقيمها دلوقتى.
بيجو 505

عيوبها :
1- مكنش فيها تكييف ودى حاجة انا كنت محتاجلها حجا فى الفترة الاخيرة

2- زى ما الاستاذ مهند قال مش بتحب الزحمة كان الماتور بيسخن لان مروحة التهوية بتاعتة معتمدة ع السرعة كل ما ذودت السرعة كل ما سرعة المروحة ذادت لكن وهى واقفة بتبقى زى قلتها ودة خلانى افكر فى انى احولها كهرباء زى النظام الجديد بس ملحقتش بقى

3- مصاريفها كتير وقطع الغيار الاستيراد منة بقى خردة وبالتالى كنت بتبهدل لما اعرف الاقيلها حاجة نضيفة

4- مع تواجد الضخم للسيارات الحديثة فالبيجو معتش ليها مكانة وسطها برغم من قوة ادائها الى كان مربى 3/4 العربيات الجديدة بس من حيث البرستيج وكدة كفاية عليها كدة اوى كتير خيرها بقالها عندنا 30 سنة حرام اكتر من كدة

5- كان عليها حركات فى مواقف مش وقتها خالص زى فى زفة بنت عمى الواير بتاع البنزين فصل لوحدة وطبعا كان منظر محرج مش قادر اوصفلكم قد اية بعد ما تبقى شادد فى الزفة وعامل فيها عنتر زمانك فجأة تلاقى نفسك ركنت فى وسط الطريق مستنى الفرج

استهلاكها فى البنزين كان عالى خصوصا انى كنت اهبل وبحط 92 بس فعلا كان فارق معايا جدا الصراحة وقبلما ابيعها باسبوع بدأت احطلها 80 وروحت ضبط الكهربا بتاعتها ع 80 اتلاقيت مفيش اى مشكلة باستثناء ان صوت المكنة بقى عالى شوية وبقى فيها سنة كهرباء فى الكبس وخشونة طبعا

مميزاتها :
1- واسعة جدا
2-مريحة لابعد الحدود علشانها كانت على مقصات وثباتها كان عالى لانها بتفتح العجل من ورا مع السرعات العالية والمطبات
3-عربية قوية وتتحمل جدا وياما شافت معانا بصراحة اصيلة اصيلة اصيلة
4-فيها كل الكماليات على وضعها باور-زجاج كهرباء-فتحة سقف-سنتر-ريموت وانذار انا الى ضفتهولها
5-نورها فى نظرى انا كان قوى جدا وكان عليها جوز كشافات شبورة ولا كشافات النقل
بس كدة كفاية اوى

HaMaDa-ToUB@R

01000902024