قديم 18-03-2010, 09:28 AM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute
افتراضي رد: وأخيرا ... بريوس تكشف سبب التسارع المفاجئ لسيارات تويوتا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فادى مشاهدة المشاركة

انا مش هعيد و ازيد لأنك لا تتقبل كلامى,
لكن لا تنسى ان تويودا اعترف بنفسه أن تويوتا أهملت الجودة, و ركزت على التوسع, نفس الكلام اللى انا بقوله من سنة, تويودا النهاردة جاى يقول نفس الكلام اللى انا كنت بقوله,
يا سبحان الله.
بجد برافو عليا.
قلت هذا الكلام وسط العاصفة. و الأن ثبت صحته و ظهر للجميع كيف كنت بعيد النظر لأبعد حد.
اقرا الموضوع ده يمكن يفيدك
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=21333
و لا تنسى ان اليابان نفسها انتقدت تويوتا و اهمالها و تسببها الاضرار بسمعة الصناعة اليابانية ككل,
طب اليابان كمان متواطئة و بتتأمر على تويوتا؟!
برضو النظرية المصرية, كتر خيرها انها تكرمت و تفضلت و و صلحت العربيات البايظة بتاعتها.طب ما كان من الأول!
يا سيدى قانون الصناعة هو اصلاح عيوب الصناعة من قبل الصانع, هذا شىء ملزمة به اى شركة سيارات.

تويوتا عارفة العيب, لكنها لم تبحث فى سببه,
أو ربما يكون السبب الحقيقى مصيبة تويوتا لا تريد الكشف عنها, و بتلبسها فى الدواسة.
ليه؟ لأن اكتشاف العيب هيؤدى الى استدعاء عدد كبير من السيارات, و خسارة مالية للشركة و على مستوى السمعة طبعا.

لو حضرتك مش شايف ان مقتل عائلة كاملة سبب كافى لمحاكمة تويوتا فده شىء يرجعلك,
بقولك ايه,
تعيش تويوتا,
فداكى يا تويوتا!!
نموت نموت و تحيا تويوتا,
ربنا يوعدنا كده بموته جوه حتة بريوس من اللى بتحافظ على البيئة, و لا حتة لكزس عشان الواحد يموت و هو مبسوط, اصل الجماعة اليابانيين مبيغلطوش حتى الموت, ليه نظام عندهم!

انا مش هتكلم تانى لأنك لا تتقبل كلامى,
و يا سيدى نستنى نتيجة التحقيقات و نشوف,
و لا طبعا هتقولى أصل القضاة كانوا متربصين.
سلام!
انا مبقولش متتكلمش تاني ... لأني مقدرش احجر على رأيك
انا بس قلت اعفيني من النقاش معاك في الموضوع ده ... لاننا دايما بنتصادم في النقاش و الحوار بيطوووول اوي في دائره مغلقه ...
متزعلش مني يا فادي ... بس انا عارف مدى كرهك للاسيوي .. وبالتالي متأكد ان عمر النقاش معاك عنه ما حيوصل لاي نتيجه مثمره
انا بحترم ارائك في اغلب موضوعاتك ... لكن للاسف دايما شهادتك في حق الاسيوي مجروحه بالنسبالي ... حتى لو كنت صح !!!
عموما الايام حتوضح الحقيقه ... نستنى ونشوف

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &